rakan-rakan bloggers

Thursday, May 29, 2014

Antara maaf dan Dendam

Hi peeps we meet again!!  Maaf dua entry sebelum ni terpakse cik coffee delete sebab its too obvious hehe..buat nye orang tu baca blog ni tak tersipu-sipu kau jemahh..hehe
Semalam one of my collegue tanye cik coffee ..leya u ni tak reti marah ke?? I tngok you senyap je masa bos tengking u and u tak reti sakit hati ke?? Yang tanye soalan ni name nye Jackie ye bkn Jackie chan..jackie lim kate nye..

Jackie I bukan nye takde perasaan marah, ade tu memang ade tapi tengok laa siapa yang marah I tu..bos mehhh bukan nye head department.. lagi mau argue ke kalau bos tengah hangin, dengar dan taat je laa..then pasal sakit hati tu..biase nya cik coffee ni kalau marah, simpan sampai malam je..sebelum tidur cuba cakap dengan hati.”aku maafkan kesalahan dia” tidur dengan hati yang bersih insyaallah korang akan tenang.

Someone pernah cakap kat cik coffee..”leya kemaafan tu adalah dendam yang paling indah” tak rugi pun kita maafkan orang..sedangkan kalau kita berdosa sebesar-besar dosa pun allah bukak pintu taubat seluas-luasnya untuk kita..bahkan kalau kita ulangi dosa itu.pintu taubat itu masih lagi terbuka untuk kita..betapa pemaafnya allah..ini kan lagi kita yang manusia ni??ego menggunung sangat..lagi satu even pun kesalahan tu bukan dari pihak kita..tak salah kita mintak maaf dulu..tak jatuh pun maruah dan ego kita..lagi best ade laa sebab org tu mesti taw dia yang salah, bila kita mintak maaf dulu mesti dia rasa malu..


Macam yang selalu cik coffee cakap, bahagia tu adalah 1 pilihan..walaupun dunia ni penuh kebencian, tapi kita memilih untuk bahagia..insyaallah kita akan bahagia..tapi macam mana nak bahagia kalau hati tak tenang?? So, amal kan laa budaya maaf memaafkan ni..percayalah tak rugi..hati kita akan tenang wajah pun akan lebih berseri-seri hehehehe that’s all for today..till we meet again..bye peeps!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang