rakan-rakan bloggers

Wednesday, June 29, 2011

3 lelaki yg ptut direject




Lihat pasangan sedia ada anda, dan cuba anda fikirkan si dia itu tergolong dari kalangan yang mana satu? Kalau tak ada dalam kategori tu .. maknanya istimewalah tu ... hehehee....

Kiranya anda beruntunglah ... jadi meh siasat ...jeng jeng jeng ....

3 Jenis Lelaki Yang Patut Wanita Ketahui Dan Elak

Lelaki Kasar
Lelaki jenis ini suka memaksa. Anda berasa seolah-olah ada kelembutan dalam dirinya. Dia suka bertindak mengikut perasaan. Selain memaksa, si dia seorang yang ego sehingga anda rasa terkongkong. Mungkin dia bertindak seperti menunjukkan kekuatannya. Tapi, sebenarnya kelakuan ini muncul kerana dia merasa tidak aman.

Gayanya seperti lelaki yang sopan dan baik. Dia sering menyalahkan orang lain di depan umum. Lagaknya seperti seorang jagoan.

Kalau diperhatikan, dia suka merayu. Pada mulanya dia memujuk dengan lemah lembut, kemudian berteriak, membaling barang dan menumbuk tembok. Dia suka menuduh anda dengan tuduhan yang tidak beralasan. Bahayanya, biasanya dia bersumpah tidak akan melukai hati anda lagi. Mengaku sudah sedar. Tapi, dia tidak pernah berubah, jika sudah mulai memukul, kemungkinan besar ia akan mengulanginya lagi.

Lelaki Egois
Lelaki jenis ini lebih mementingkan diri sendiri. Si dia nampak baik dan suka membantu. Padahal si dia suka kalau dapat mengatur anda, dan menunjukkan dia berkuasa ke atas anda. Anda harus melakukan apa saja untuk menyenangkan dirinya atau hatinya. Si dia juga suka membeli anda hadiah. 

Kelihatannya romantis, motifnya untuk membuktikan bahawa hubungan anda menyenangkan dan ideal. Dia tidak pernah mempedulikan pendapat orang lain, termasuk anda. Selalu berasa benar dalam segala hal. Suka merendah-rendahkan pasangannya. Kalau prestasi anda lebih tinggi, dia akan marah. Dia ingin membuat anda lemah dan selalu bergantung padanya. 

Di samping itu, dia tidak pernah mengambil peduli perasaan anda, yang penting dia gembira. Si dia juga sering mengucapkan kata-kata seperti "kalau you benar-benar sayangkan I, you mesti... " Anda mungkin kehilangan penghargaan terhadap diri anda sendiri kerana si dia mengatakan, anda tidak dapat hidup tanpanya. Si dia mungkin tidak segan-segan memukul anda.

Lelaki Miang Dan Mata Keranjang
Lagaknya seperti seorang lelaki yang berperwatakan liar. Pandangannya luar biasa kerana yang diminati hanya tubuh anda. Anda mungkin tidak selesa dan berasa janggal jika selalu dipandang. Si dia tidak dapat menyembunyikan dorongan seksualnya. Mungkin dia terpengaruh dengan filem dan bacaan porno atau pergaulan dengan rakan-rakan. Jadi, dia mempunyai fikiran "kotor". 

Tanda-tandanya adalah seperti pegangan tangan dengan penuh bernafsu seperti ingin "bermesra" dengan anda. Rayuannya "maut". 

Lelaki jenis ini suka wanita yang bertubuh cantik dan menggiurkan. Dia juga suka memberitahu anda bahawa bahawa ramai wanita tertarik dengannya dan dia tidak segan mengatakan, betapa beruntungnya anda memiliki dirinya.

Bahayanya, lelaki jenis ini tidak mencintai anda sebaliknya dia hanya mencintai seks dan hanya suka dengan tubuh anda. Setelah puas, anda akan ditinggalkan begitu saja. Demi memenuhi keinginannya, dia akan berusaha membuat anda lemah. Akhirnya, seolah-olah hanya dia yang mampu membuat anda berasa dicintai. Anda mungkin tertipu atau lebih buruk lagi anda mungkin kehilangan "milik" anda yang paling berharga. Anda harus berhati-hati menghadapi si dia yang mempunyai sikap seperti ini

Ayat-ayat maut


Salam ...
Wanita punyai jiwa yang halus. Kadangkala sukar nak difahami lelaki. Walaupun kadang-kala wanita itu nampak garang semacam tapi still tersirat kelembutan yang boleh membuatkan mana-mana lelaki cair ibarat aiskrim yang dimakan waktu tengahari bening.
Oleh kerana jiwanya yang halus, kerap kita mendengar keluhan-keluhan sinis yang keluar dari bibir manis seorang wanita, yang kadangkala sukar dimengerti lelaki-lelaki terutama pasangannya. Ayat-ayat penuh dengan makna yang halus. Namun, sedikit sebanyak ayat-ayat biasa ini telah pun dianalisis oleh jejaka-jejaka berotak kental dan telah membuat kesimpulan berikut:

9 Ayat Maut Seorang Perempuan


1. Ok. Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. Lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.

2. Bagi saya 5 minit
Hah! Ini memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pergi jalan-jalan. Amboiiiiiiii. Bukan main lagi nak melaram dan mekap. 5 minit yang mereka cakap sebenarnyer bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat pegi lepak kedai mamak layan bola, balik rumah balik.

3. Tak ada apa-apa atau lebih glemer, nothing!
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak nak memulakan pertengkaran. Biasanya pertengkaran seperti ini berakhir dengan aman.

4. Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Ini adalah cabaran bukan kebenaran. Wanita sebenarnyer tidak memberi kebenaran tetapi hanya ingin menduga lelaki. Jadi, jangan buat.

5. Keluhan kuat
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya.

6. Tak apa lah
Jika wanita berkata demikian, bermaksud mereka berfikir dalam-dalam tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan anda

7. Terima kasih
Wanita berterima kasih kepada anda dan jangan persoalkannya. Jawab saja "sama-sama". Tetapi jika wanita berkata "terima kasih banyak-banyak ye!", itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir lelaki. Jadi, jangan jawab "sama-sama"... hehehehe

8. Apa-apa aja lah! (atau dalam bahasa inggeris, whatever!)
Ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Jadi awas .... jangan dapat ayat ini wahai lelaki.
a
9. Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri.

Itulah serba sedikit ayat-ayat maut yang sering diucapkan oleh wanita dalam situasi dan keadaan yang tegang. Apa kata wanita? betul atau tidak .. hanya mereka yang boleh memastikannya ..

Friday, June 24, 2011

Pesan IBu

pada suatu petang..sedang si anak bersantai-santai dengan ibunya..tibe-tibe ibunya mula bercerita..kisah yang layak untuk jadi tauladan untuk si anak hayati.".tentang cinta" sudah lama si ibu menyimpan cerita itu dibenak nya..

wahai anak ku janganlah engkau terelalu percaya dengan insan yang bernama kekasih..janganlah engkau menyerahkan seluruh jiwa dan ragamu demi kasihmu..kerana kelak jika kau didustai..engkau tidak akan dapat berdiri dengan teguh dan memujuk jiwa mu..pasti engkau akan terasa lemah..kakimu seakan longlai untuk berjalan..dan semangatmu akan beterbangan bersama-sama kejujuran yang engkau sandarkan..ketahuilah anak ku..

dahulu aku juga mencintai seorang lelaki..seprtimu juga aku telah serahkan seluruh cintaku..kepercayaanku padanya tidak berbelah bagi..padanya telah kusandarkan segunung harapan sehinggalah terciptanya 1 ikatan yang bernama pertunangan..setelah empat tahun menyemai kasih..ketahuilah anak ku..kami berpisah tanpa rela kami..apa yang ibu mu harapkan..supaya lelaki itu bangun dan memperjuangkan cinta kami..tetapi ibu mu ini terlalu meletak kan harapan yang tinggi dan akhirnya kecewa yang datang mengisi..

kekasih yang ibu mu sanjung hanya berdiam diri..kekasih yang ibu harapkan dengan rela meninggalkan ibumu sendiri..ketahuilah anak ku, hati ku hancur tatkala itu..terlalu hancur dan sedih..hari-hari ibumu cuba untuk bangkit dan cuba untuk berdiri..tetapi ibumu ini tetap terjatuh..tertatih-tatih dan akhirnya jatuh semula..dan akhirnya ibu mu hanya menangis meratap cinta yang sudah pudar warnanya..masih terngiang suaranya memanggil nama ku wahai anak ku..selama berbulan-bulan ibu mu ini sengsara..sehingga dari segi fizikal pun engkau akan dapat lihat kesengsaraan yang ku tanggung..bukan nya mudah wahai anak ku..

disaat itu kepercayaan ku kepada insan bernama lelaki..sudah punah dan disaat itu juga hadirnya ayahmu memujuk kan dan menjadikanku yang halal untuk nya..jauh di lubuk hati, ibumu sungguh menyesal kerana menyerahkan cinta pada insan yang tidak berhak langsung untuk memilikinya..

Nasihatku, janganlah kau ulangi kesilapan ibumu..tidak ingin ku rasa kau menanggung apa yang telah ku lalui..ku harap kau mengerti ketegasan yang ku lakukan terhadapmu..air matamu umpama duri yang mencucuk jantung ku..tidak ku rela anak yang ku kandungkan 9 bulan menangis dan membazirkan air mata untuk insan yang tidak layak untuk memilikinya ..sayangilah kekasihmu itu seadanya..sesederhana mungkin kerana jika engkau dikecewa,masih ada sisa cinta yang banyak untuk kau baja dan menjadikannya cinta unggul untuk insan yang bernama suami..



Monday, June 13, 2011

Erti Persahabatan


Jika kau bertemu dengan seorang rakan,
Yang sanggup bersusah-payah,
Atas nama kesetiaan,
Mendahulukanmu atas nama kebajikan,
Menyimpan aibmu atas nama keikhlasan,
Menegur kelemahanmu atas nama kebaikan,
Memendam terkilan demi menjaga perasaan,
Dia bukan seorang kawan tapi,
Dia lebih dari itu...


Andai kau terasa beban kerananya,
Dan meragui keikhlasannya,
Itu tandanya engkau tidak seikhlas dia,
Andai engkau membuka keaibannya,
Itu tandanya engkau mengkhianati kejujurannya,
Andai engkautidak mempercayainya,
Itu tandanya engkau tidak menghargainya...


Dan andainya engkau terasa,
Dia mula dingin dan berubah,
Ketahuilah betapa dia sebenarnya,
Menelan sendu hempedu yang mendalam,
Kerana perhatian dan kasih sayangnya,
Kejujuran serta keikhlasannya kau permainkan,
Maka setelah itu...
Usahlah kau harapkan sesuatu,
Kerana dia sudah hilang kepercayaan kepadamu...

Saturday, June 11, 2011

Cerita Sedih Yang tak Patut Dicerita


Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.Die ade awek name Julie..julie nih dok kt perlis ..jimmy ni org  johor, Dorang nih x pnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..Gamba pon diorng x pernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310 Dorang da x than nk jumpe sngat2 dorang pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..Dan dorang bercadang utk berjumpe di rumah julie..Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan.Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..Mayat julie selamat dikebumikan. .


Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki..Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..

Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..

Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia..

Jimmy semakin tidak senang duduk..Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,

"kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??"
"Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..
Jimmy semakin kehairanan..

Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..

Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis

Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..

Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye

Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..
Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur Julie

Jimmy semakin hairan dan ketakutan
Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..

Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..
Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..

Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,

"awk ngah wat pe??"

Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi

"xde wat papepon..awk da smpai ke??"

Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"

Dan Julie pon balas "memng sy da meninggal.."

Jimmy cuba beranikan dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"

Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...

Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...

Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pingaĆ¢
Kerana sms tersebut berbunyi

"DIGI ADA DIMANA-MANA" hahahahahahahaha

Kerana Wanita Itu Istimewa




Allah s.w.t. berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

" Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada.

Betapa sempurnanya ciptaan ilahi..moga-moga cik coffee akan menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anak cik coffee nanti aaminn

Rahsia Hidup Bahagia




Tinggalkan sifat PEMARAH

Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang.

Tinggalkan sifat PENDENDAM
Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

Tinggalkan sifat HASAD DENGKI
Amalannya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.


Tinggalkan sifat BAKHIL
Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dan lain-lain dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui makhluk.

Tinggalkan sifat TAMAK
Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut, walau berapa banyak yang diminum tetap tidak habis juga (lagipun orang tamak selalu rugi). Ingat! Yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita (mungkin ada hak orang lain di situ). Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

Tinggalkan sifat TIDAK SABAR
Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar.

Tinggalkan sifat EGO
Ibu segala mazmummah, membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. Kerana semua orang ada egonya sendiri, cuma tinggi atau rendah tahap keegoan tersebut.

Tinggalkan sifat RIAK
Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakon-lakon di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. Allah murka kalau kita riak, takabbur dengan apa yang kita ada.

Tinggalkan sifat terlalu MENCINTAI DUNIA
Tidak dapat menderita, dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah, tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu (bila mati cuma bawa amalan dan doa anak yang soleh atau solehah). Cinta dunia merupakan ‘neraka dunia’ kerana dunia itu ‘panas’ akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget