rakan-rakan bloggers

Thursday, September 30, 2010

sedey giler

WARGHHHH...! !!! SEDEHNYEE CITER NIEE..

BACA
LA SENDIRI, TAK SANGGUP NAK FOWARD KATKENGKAWAN. . TPP TERPAKSA GAKK..
SEKADAR NAK BG INGATAN KAT KENGKAWAN JEE.. INGAT LA MASIH RAMAI
YGSAYANG.. HEHEHEHEHEHE

WARGHHHHH


WARGHHHH....

Ina oh Ina


"abg...tlg dtg umah segera, urgent".

Hakim baca sms sepantas kilat. Terus kol balik phone Ina. Tak berjawab..
Hakim cemas. Tak pernah Ina hantar sms macam tu. Hakim kelam kabut
hidupkan enjin kereta.

Dia risaukan kekasih tersayangnya itu. Macam-macam dalam kepalanya waktu
itu. Dia kenal Ina sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Keluarganya
berjiran
dengan keluarga Ina. Dari kecik mereka bermain bersama, kalau main
masak-masak dia sanggup bertumbuk dengan Farok semata-mata nak jadi
bapak
kerana Ina mesti jadi mak. Pernah Farok cakap dia pondan sebab sentiasa

bermain dengan Ina waktu Farok dan Saleh ajak main askar-askar. Dia ajak
jugak Ina main askar-askar tapi Ina cakap budak pompuan mana boleh main
permainan kasar-kasar macam tu. Sebab itulah dia sukakan Ina, lembut,
penyayang dan penuh ciri-ciri keperempuanan.

Bila masuk sekolahpun, dia dan Ina berbasikal sama-sama ke sekolah.
Walaupun Farok dan Saleh selalu kutuk bila dia tak mahu 'racing bmx'
dengan depapun dia tak kisah. Dia rela dikutuk oleh kawan-kawan daripada
meninggalkan Ina kayuh basikal sorang-sorang.

Dia pernah kena belasah sampai lebam bijik mata oleh 'Husin and the
gang' yang mengganggu Ina masa darjah tiga... Waktu darjah 4, bila dia
mula lancar tulis baca dan tahu berpantun sikit-sikit diapun tulis surat
kpd Ina "Pen merah pen biru, U baca I love U' bersama sebijik gula-gula
Hacks sebagai hadiah harijadi Ina...gara-gara surat itulah dia jelingan
tajam Mak Ropiah ibunya Ina
yang terjumpa surat itu waktu menyemak buku
sekolah Ina. Mak Ropiah memberitahu hal itu kepada ibunya, dan hasilnya
dia
terpaksa menadah telinga menahan leteran maknya. Nasib baik bapak tak
tahu,
kalau tidak naya.

Hakim gelak sorang-sorang waktu teringatkan peristiwa itu tapi
fikirannya kembali cemas mengingatkan sms Ina tadi. Sudah hampir 15 kali
dia cuba hubungi telefon Ina tapi masih tidak berjawab. Dia amat risau
kala
itu, fikirannya menelah perkara yang buruk-buruk saja.

Dia risau kerana Ina tinggal seorang diri. Rakan serumah Ina, si Baizura
sedang bekerja kala itu. Dia tahu, Ina kerja shift pagi tadi, Baizura
kerja
shift malam. Dia risau kerana panggilannya tidak berjawab.

Dia risau takut-takut rumah Ina dimasuki penyamun yang memang
menjadi-jadi akhir-akhir ini. Baru-baru ni, ada rumah di kawasan
perumahan Ina dimasuki perompak.. Dia berdoa jika rumah Ina dimasuki

perompak sekalipun janganlah kekasih hatinya itu diapa-apakan, ambiklah
barang apa saja yang mereka mahu asalkan Ina tidak diapa-apakan. Dia
berdoa
sungguh-sungguh.

Dia bercinta dengan Ina sejak darjah 6 lagi, sejak dia mengerti apa itu
baligh bagi seorang laki-laki dan perempuan. Hingga sekarang mereka
masih
bercinta. Kasihnya pada Ina dah macam Gunung Everest, tak
tergoyahkan. Jika tak ada aral melintang hujung tahun ini keluarganya
akan masuk meminang Ina. Ina akan menjadi surinya yang sah dan dia tak
mahu apa-apa yang buruk terjadi kepada bakal isterinya itu.

Keretanya memecut laju memasuki kawasan perumahan Ina. Sebaik berhenti
di depan rumah Ina Hakim terpa keluar dari kereta. Dia lompat pagar
rendah rumah Ina. Dia terpa ke pintu sambil jerit "Ina, Ina". Dia pulas
tombol pintu, pintu tak berkunci. Dia betul-betul cemas. Dia ketuk pintu
bilik Ina.. Dia dengar esakan Ina. Ina
menangis. Hakim makin cemas. Dia
ketuk lagi pintu bilik Ina sambil panggil nama Ina. Hakim tak boleh
bersabar lagi, dia pulas tombol pintu bilik Ina. Juga tak berkunci. Dia
masuk bilik Ina, dia tengok Ina teresak-esak atas katil. Rambut Ina
kusut
masai, Ina tekup muka sambil menangis.

"Ina, apa yang terjadi sayang" Hakim cuba pujuk Ina. Ina masih dalam
sendu. "hu...hu..."

" Ina, cakap kat abang elok-elok, apa yang dah jadi"

"Hu..hu"

Hakim dah tak sabar, dia dah tak peduli walau apapun yang akan keluar
dari mulut Ina. Dia akan terima walau seburuk manapun berita yang akan
keluar dari mulut Ina.

Hakim goncang bahu Ina. "Ina, what hell is going on...tell me!!" Suara
Hakim kuat kali ini.

Ina berenti menangis, Ina tatap wajah Hakim, Ina renung mata Hakim.

"Bang, Ina lapar, nak makan nasik. Duit gaji tak masuk lagi."


$&^%#%t*&&**()()_)(&*
Sabtu malam kusendiri
Tiada teman kunanti
Di sekitar kulihat dia
Tiada seindah dulu

Mungkinkah ini berakhir
Aku tlah patah hati
Walaupun kuberkata bukan
Bukan itu...

Penyesalanku semakin dalam dan sedih
Tlah kuserahkan semua milik dan hidupku
Aku tak mau menderita begini
Mudah-mudahan ini hanya mimpi
Hanya mimpi...

Kisah sedih di hari Minggu
Yang slalu menyiksaku
Kutakut ini kan kubawa
Sampai mati...


More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/k/koes_plus/#share

huhu haha praktikal

salam lme gak ak mnyepi..ermm  20.9.2010 hari 1st ak start praktikal..pnuh bsemangat ak bngun kul6..x bleh blaa la kan..mle2 ak dtempatkan kat seksyen sulh..ape yg ak ase???bowink huwaaaaa...seksyen sulh mmg  membosankan..sangat2 bosan..gaduh,becerakau...ntah ape2 ntah..stress aku dok stu..ak nk bkn nye ske tmpt yg serius mcm tu..ak ni umpama seorang yg aktif n funky..bile tetibe kne kurung dlm situasi tu halamak..ase mcm patah kaki..1st time ever after ak jd pndiam..hurghh...sib baik seminggu je..hari last ak kat sulh tu mmg ak heppy gile terlonjak2 mcm org terencat akal..tu r hakikatnye..x semestinye sume org law ni pendiam n serius n tegas..tngok mcm aku ni..time keje ak serius..time kat luar ak epy ko lucky..bg ak senyuman tu amat berharga mne la tau ade org yg tgh merana kat luar tu..bile tngok snyuman kite..terubat sket ati die..so ak mmg hepy..skarang ni ak kat bahagian rekod..mle2 perghh bnyak keje seyh..tp x pe aku ske..ak x ske dok diam..dr dok diam bek ak carik keje..enjoy je ak key in 184 fail kes..dlm mse 1 hari..eksited pnye pasal..mmg enjoy r wlu pon kat bhagian rekod ni ade 3 org je..tp mmg happening gilak..ak ske..ase syg je nk tgl kan bhg rekod nih..
hmm mnggu depan ak transfer kat mahkamah tinggi lak..adoyaii tahap paling mncabar r sbb ak kne wat keje hakim..bkn jd hakim ea..wat keje die je..bkn jd hakim hahaha...ape2 pon pngalaman kat mahkamah ni mnguat kan ag smangat ak utk jd pengamal undang2..aku nak bantu kaum ak isteri2 n suami2 yg teraniaya

Sunday, September 26, 2010

bila terasa rindu???



kenape yer..bile kite rindu kat someone sti ase nak nangis... bile ak rindu kat someone..ase mcm penuh je dada ni..sesak..berat je..parah gak prasaan ni kan..tp tu laa hakikatnye..bila rindu kat someone yg langsung x menghargai kehadiran kite..seakan diri ini x de makne kat sisi die...tp bile dipikir kan balik..diri ni bkn sape2 dlm idup die..ermmm payah tol idup ni..sume serba x kena...tu r nasib..he built me up and tear me down..seems like an old abandon house..sakit nye bile org yg cipta harapan n die juga yg hancur kan...mcm bina bangunan kan..setiap hari tngok phon e..bngun2 pagi je..bnda ptama yg dibuat..tngok phone...type msg
tp x send...xmo di cop pmpuan terhegeh2...ego laa konon nye tu....bila mlm menjelma..ase gatal je tangan ni nk send message...dah taip daaa..tp x send..hahaha rindu tu mmg rindu tp x bleh nk wat ape2 tahan je laa..hahaha..ni kisah rindu yg x parah..ade yg parah tu siap smpai tenung gambar..klu lah pic tu leh berkata2..sti die say i love u..hahahaha...x pon kenyit mata ke..haa baru tau terkejut..trus bertempiaran rindu tu lenyap tah kemana...tips aku laa kan bile korang rindu someone..klu ade msg ngan die..jgn buang msg tu..ag2 msg yg ayt die mcm bermakna..bila rindu korang tngok blek msg2 tu..sti ade msg yg bleh bwat korang senyum2 sendiri x kurang gak ade msg yg bley bwat korang ketawa..haaa memory tu kan..soo,bile korang windu kat someone pasni x yah r nk sedeh2 ag..just ikut je tips yg ak bg ni..peduli ape sme ada org yg kite windu tu..windu kat kite ke tak..yg penting prasaan kite selesa..okay..org bkn tau ape yg kite ase..juz kite je yg tau..so dont waste ur time with crying3 and crying..try to appriciate sad moment tu jd kan ianya moment yg bahagia..wlu pon ko bahagia sensorang pe kisah..jnji tenang and damai k..sayonara...





Wednesday, September 8, 2010

wahai puteriku sayang

Dari Hati Seorang Bapa kpd Puterinya..

SPECIAL FOR:
Daddy's Girl


Bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja di perantauan, yang mengikut suaminya merantau di luar daerah atau luar negeri, yang sedang bersekolah atau yang berada di universiti jauh daripada kedua orang tuanya... Fenomena biasa: Seringkali rasa rindu dengan ibu.. Bagaimana pula dengan AYAH/ABAH/BABA/PAPA/WALID/ABI/ABUYA/DADDY..?
Mungkin kerana ibu sering menelefon kita untuk bertanya keadaan setiap hari. Tapi tahukah kita, bahawa ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon?
Mungkin dulu sewaktu kita kecil, ibulah yang sering mengajak kita bercerita atau berceloteh, tapi tahukah kita, bahawa sekembalinya ayah daripada bekerja dan dengan wajah yang letih, ayah selalu bertanya kepada ibu tentang khabar kita dan apa yang kita lakukan seharian?
Pada saat diri kita masih bergelar seorang anak perempuan kecil.., ayah biasanya mengajari puteri kecilnya untuk menaiki basikal. Dan setelah ayah mengganggap kita sudah boleh menunggangnya, ayah akan menanggalkan roda bantuan di basikal kita. Kemudian, ibu akan berkata, "Jangan dulu ayahnya, jangan di tanggalkan dulu roda bantuan tu,". Itu kerana ibu kita takut seandainya puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....
Tapi sedarkah kita..?? Bahawa ayah dengan yakin akan membiarkan, menatap, dan menjaga kita mengayuh basikal kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.
Pada saat kita menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatap kita hiba. Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas, "Boleh, kita beli nanti, tapi bukan sekarang." Tahukah kita, ayah melakukan sedemikian kerana ayah tidak ingin kita menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.
Saat kita ditimpa sakit, ayahlah yang terlalu risau sehingga kadang2 sedikit membentak dengan berkata, "Ayah dah beritahu! Jangan minum air sejuk!". Sangat berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihati kita dengan lembut. Ketahuilah.., saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaan kesihatan kita.
Ketika kita sudah beranjak muda remaja.., Kita mula menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas serta mengatakan, "Tak boleh!". Tahukah kita bahawa ayah melakukan itu untuk menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat2 luar biasa berharga..
Setelah itu kita marah dengan ayah serta masuk ke bilik sambil menutup pintu dengan kuat. Saat itu, yang datang mengetuk pintu dan memujuk kita agar tidak marah adalah ayah. Tahukah kita bahawa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gelojak dalam batinnya? Ayah ingin sekali mengikuti keinginan kita..., tetapi dia harus menjaga diri kita.
Saat seorang lelaki yang istimewa dalam diri kita mulai sering menelefon kita, atau datang ke rumah untuk menemui kita, ayah akan menunjukkan reaksi wajah yang paling cool. Sesekali ayah akan mencuri dengar atau mengintip kita yang sedang berbual berdua di ruang tamu.. Sedarkah kita, kalau hati ayah merasa cemburu?
Saat kita mula lebih dipercayai, ayah juga akan melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untuk kita dan kita telah melanggar jam malamnya.. Maka yang dilakukan o;eh seorang ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggu kita pulang dengan hati yang sangat gundah gulana dan perasaan itu akan semakin bertambah. Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahi kita.. Ketika itu..., sedarkah kita bahawa perkara yang paling ditakuti oleh ayah akan segera berlaku? Bila mana puteri kecilnya akan segera meninggalkan dirinya..
Setelah lulus SPM, ayah mungkin akan melakukan paksaan terhadap kita untuk menjadi seorang doktor atau jurutera. Ketahuilah bahawa seluruh paksaan yang dilakukan oleh ayah itu adalah semata-mata memikirkan masa depan kita di kemudian hari. Tetapi ayah akan tetap tersenyum dan menyokong diri kita saat pilihan kita tidak sesuai dengan keinginan ayah.
Ketika kita menjadi gadis dewasa.., kita harus ke universiti jauh di perantauan. Ayah harus melepaskan kita ke sana. Tahukah kita bahawa tubuh ayah terasa kaku untuk memeluk kita..?? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat itu dan ini serta menyuruh kita untuk berhati-hati. Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memeluk kita erat2. Yang ayah lakukan hanyalah menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk kita lalu berkata, "Jaga dirimu baik2, ya sayang..". Ayah melakukan itu semua agar kita KUAT.... Kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.
Di saat kita kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan pengajian dan kehidupan, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha dengan keras untuk mencari ikhtiar agar anaknya boleh merasa kesenangan sama seperti rakan2nya yang lain.
Ketika permintaan kita bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru.., dan ayah tahu dia tidak mampu memenuhi apa yang kita inginkan, kata-kata yang keluar dari mulut ayah adalah, "Tak.... Tak boleh!" Walhal dalam batin seorang ayah, dia ingin menyatakan, "Ok sayang, nanti ayah belikan untuk kamu". Tahukah kita bahawa pada saat itu ayah berasa gagal untuk membuat anaknya tersenyum?
Saat kita telah berjaya sebagai seorang graduan.. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan di atas kejayaan kita. Ayah akan tersenyum dengan bangga dan berasa puas melihat puteri kecilnya yang tidak manja dan sudah meningkat dewasa serta telah menjadi seseorang.
Apabila tiba saat seorang teman lelaki datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambil kita darinya.., ayah sangat berhati-hati dalam memberikan keizinan. Kerana ayah tahu.., bahawa lelaki itulah yang akan menggantikan tempatnya nanti.
Dan akhirnya....
Saat ayah melihat kita duduk di kerusi pelamin bersama seorang lelaki yang dianggapnya mampu menggantikan dirinya.., ayah pun tersenyum bahagia.. Adakah kita tahu.., di hari yang bahagia itu ayah pergi ke belakang pentas pelamin untuk seketika dan menangis..?? Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia... Kemudian ayah berdoa.... Dalam lirih doanya kepada Allah Yang Maha Esa.., Ayah berkata, "Ya Allah.., tugasku telah selesai dengan baik. Puteri kecilku yang kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik. Bahagiakanlah dia bersama suaminya.. Rahmatilah kehidupan mereka, ya Allah..."
Setelah itu ayah hanya mampu menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk.. Dengan rambut yang telah dan semakin memutih, tubuh badan serta lengan yang tak kuat lagi untuk menjaga kita dari bahaya. Ayah telah menyelesaikan tugasnya.. Ayah, abah, baba, papa, walid, abi, abuya atau daddy kita adalah individu yang harus selalu terlihat kuat. Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis.., dia harus pamerkan ketegasan bahkan saat dia ingin memanjakan kita. Dan dia adalah orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..

----THE HAPPINESS OF FATHERS'-----







p/s: aku dapat dpd seha. seha dpt mn aku pun x taw. asainya bahasa indon. so aku tukaq p bhs melayu & ubah sedikit tatabahasa untuk renungan kita bersama wahai puteri kepada seorang bapa..

salam lebaran utk semua



ermm diam  x diam..da nak genap sebulan kite puasa..da nak raye pon..ag 2 hari jew..mesti korang eksited kan??bagi ak raya thun ni biase2 jew..cuma beza nye raye 1st kat kg belah mama..adess ni yg ak lomah sket nih..bkn nye ak x ske..tp kg blah mama ni agak boring!! x dpt wet raya huwaaaa (T_T)

Lpe kan psl wet raye tu..dikesempatan ak dpt pegang lappy kesayangan aku nih..ak nk ucapkan selamat hari raya kat sesiapa yg mengenali aku..kepada readers2,folowers2,visitors2 and kawans2..ak nak mintak maaf kalau sepanjang ak menulis kat blog nih..ade post aku yg membosan kan korang or ak terkutuk ke or terngate ke psl korang dlm blog nih..ak mtk ampun sgt2..

kepada mama n abah

kakak mtk maaf kalau selama kakak jd anak mama n abahkakak x dgr ckp or terlawan ckp mama n abah..halalkan mkn mnum kakak..ampunkan slh silap kakak..kakak tau kakak bkn 
anak yg smpurna..maaf kan kakak klu kakak x dpt jd ape yg abah nak..kakak bkn nye mlawan..tp kakak nak mtk sedikit ruang kebebasan..
mama..thanks sbb jd mama yg sporting utk kakak..tmpt kakak luahkan segala2 nye..termasuklah bab ehem2..mama mmg the best in da world..

kepada family yg len..

leya nk mtk maaf kat sume..family belah mama n belah abah..slamat hari raya..maaf zahir dan batin..ampun kan slh silap leya..halalkan makan minum leya..kepada k.long..ko mmg cousin ak yg paling baik..ak da anggap ko mcm kakak ak sndiri..ag pon kite mmbesar bersama2..tahniah akhirnye ko ngan abg lan bakal disatukan setelah bnyak dugaan yg korang lalui..ak akn contohi cinta korang..kepada pak cik ak yg paling sporting n baik aty..acik.mie thanks selama ni bnyak abis kan duit kat kite..mtk maaf bnyak2 sbb slalu paw cik.mie(len kli paw ag)ngeh3..cik mie mmg uncle yg the best in da world lah..x lpe gak kat nenek n atuk..slamat hari raye!!!..

Buat teman seperjuangan:

Selamat hari raya maaf zahir dan batin kat rakan2 dari maahad al-islah perak,samtaj sg.besar x lpe gak kpd kwn2 kuis..maaf kan slh silap aku..special dedicates utk ammar,sharul,arep,bahau,ikha,zanu,fara, n others..thanks sbb jd kwn ak smpai skrg..special dedicates gak utk..teeqa,ckyn,shams,cyda..sbb sudi menceriakan zaman skolah mnengah aku..bwat rakan sekelas..ak mtk maaf klu t'kasar bhs..tersound tibe2,termarah or tertengking..especially kat kb,deq ira,shera,ayna,nani,fiqa..

to my beloved roomate:
seha and munie..ak mtk maaf bnyak2 kat korang sbb kerenah ak slame ni..thanks sbb sudi bertahan dgn prangai edward cullen aku(x ske cahaya) time ak migrain..thaks sbb sudi bergelak tawa n berkongsi cerita ngan aku..mtk maaf sgt klu ak ade sakit kn aty korang..sepah2 kan bilik time ak carik barang..korang mmg terbaik!!

chatters sel5:
x lpe gak kat chatters sel5..camat hari raya utk korang..nk sbut nama ramai sgt..thanks sbb jd mmber cyber aku..mmg best sgt chat ngan korang..klu ade yg mnyampah ngan prangai ak..sila2 lah tegur..klu x tegur..ak x tau..same2 lah kite tegur menegur eh..

special bestfriend:

siapa2 pon kamu..ak mtk maaf klu ak de sakit kn aty ko..klu ak terlalu prejudis ngan ko...mmg nasib ko r kan knl ak lps ak fobia ngan kaum ko..ak tau 1 hari nnti ko akn lpe kan aku,nme ak n siape ak kat sisi ko..tp yg paling penting..ak nk ko tau yg mengenali kau adalah 1 anugerah yg x ternilai..n pesan aku kat ko..klu ko jmpe kwn yg lebih baik dr aku..yg blh bwat hari2 ko ceria..pergilah kat die..tp jgn lpe bg tau aku..ak bkn nye x syg ko..tp ak nak ko heppy..n ak slalu doa kan kebahagiaan ko..selamat hari raya n hepy2 selalu..



Riang ria semester 5

ermm..lamenye ak x update blog nih..bz maa dalam pale otak aku nih just thesis2,assignment2,exam2..smpai buntu pale otak aku nih..ak x ske dok dlm suasana stress..so,bile ade something yg press aku..pergh..ase mcm nk meraung..2 hb september 2010 tarikh keramat ini menandakan bhw ak telah berjaya menamatkan semester 5 dgn jayanya..

exam result x tau r pe cita an...gerun gak aku nih..konon nye rancang nk kuar awl lah mse paper last tu.(bajet power)..sekali nk g tandas pon x smpai..taik kucing btol!! naik crem tgn ak ni mnulis tnpa henti slama 3 jam..tu pon x ckup masa..demm btol lah!!!..mmg ak x puas aty gler la an..tp x pe..org kate let the pass by pass..tp ak ttp x puas aty!!!

!sib baik r ptg tu aty ak nh terubat sket dgn mjlis b'buka puasa dgn dak2 kelas aku..perhh mmg best siot!! wlu pon ak x ske kat mamat yg patot di samak tu..tp not bad r sbb die x carik pasal ngan aku..ape x nye..ak pnye jeling 90 drjah..wakakakaka..spe yg brani carik pasal klu camtu..tu laa slh stu sbb ak x nak bermesra2 ngan kaum lelaki nh..bkn nye sombong..bile ak bg muka kat korang..lyn korang baik2..korang pijak pale aku!!!ak ni da la asl nye kureng sket ngan lelaki nh...mklumlh..kaum korang ni bnyk wat knangan buruk kat aku..hehehe..stop2 d lari topik nh..mjlis b'buka pose tu mmg best r an..bab mkn x yah cita r..tp bab kmpul mmber2 mmg best..ak suke!!..ape2 pon dspi (C) mmg mantap n terbaik lah!!!

Tu dia...am begitu kusyuk
 mlayan sirap limau 
yg bgitu masyuk kat restoran d'kerisik nh perhh

Barisan jejaka2 Dspi c..
jambu nye abg 2 org ni auww..

Smpat ag posing teruna n dara nih..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget