rakan-rakan bloggers

Saturday, January 29, 2011

Nothing to lose

There are times
When you make me laugh
There are moments when you drive me mad
There are seconds when I see the light
Though many times you made me cry


There’s something you don’t understand
I want to be your man


Chorus:
Nothing to lose
Your love to win
Hoping so bad that you’ll let me in


I’m at your feet
Waiting for you
I’ve got time and nothing to lose


There are times when I believe in you
These moments when I feel close to you
There are times I think that I am yours
Though many times I feel unsure


There’s something you don’t understand
I want to be your man


Chorus:
Nothing to lose
Your love to win
Hoping so bad that you’ll let me in


I’m at your feet
Waiting for you
I’ve got time and nothing to lose


I’ll always be around you
Keep an eye on you
Cos my patience is strong
And I won’t let you run
Cos you are the only one


Nothing to lose
Your love to win
Hoping so bad that you’ll let me in


I’m at your feet
Waiting for you
I’ve got time and nothing


But even though the
Cold from your still beatingnd even though the cold in your eyesmakes me freeze all the
Time

Wednesday, January 26, 2011

kenape ko still sygkan die??


Naper ko still sayang dia ??

Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ??
Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ??
Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ??
NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~



SEBAB .......

bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi ...

bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,
dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian

bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,
tanpa aku sedari ..

Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..
atas kelalaian dan kealpaan aku ..
bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula

Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta  yg mmbuat ia terus berdiri ..

Bila dia pergi tanpa belas ...
Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...
mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..

dan kerana itu ,
aku still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan aku berjanji ,
walau sesaat aku takkan sia kan ...




endless love



Ciri2 Lelaki yg dicari utk Jawatan Calon Suami


Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.
Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.

1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.




pelajaran sayang utk yg tersayang


1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan,ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

2. Sayangi dia seadanya.Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 bill...ion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya.Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia.Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain. 

3. Sayangi dia sepenuh hati.Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda.Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya. 

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati. 

5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia.Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya. 

6. Sangka baik padanya.Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia. 

7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya. Kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua. 

8. Berikan kepercayaan anda padanya. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga. 

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan.Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa,ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan. 

10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda.Memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun. 

Sesungguhnya perasaan Cinta adalah nikmat milik Allah sepenuhnya... Sabar , Jujur , Ikhlas , Yakin dan Percaya adalah kunci segala Cinta yang Allah telah kurniakan..

Kenapa allah jmpekan kite dgn org yg salah


Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

 1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
 2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
 3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
 4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
 5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
 6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
 7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
 8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
 9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.
 Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..
 PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

 ~ALLAH knows BESt!~♥

Monday, January 24, 2011

i'm a loner by cnblue

*외톨이야 /I'm a Loner/Alone*

(I'm a loner. I'm a loner.
I'm a loner. I'm a loner.)

Look, look at me, me. Look at me straight in the eyes.
Look, you are already look at elsewhere.
Check it one two three, you only keep looking at the clock.
You don't have to tell me. I know you got someone else.


(Rap)
You've been meeting someone else often lately.
You don't even call me first anymore.
When you are with me, you would only look at the sky even if a day is a second long.
Oh~ I know your mind. The distance between you and I.
Getting farther and wider. We are no better than strangers.


# oh baby I'm a loner, I'm a loner. daridiridara du~ I'm a loner. I'm a loner. daridiridara du~
I'm a loner, I'm a loner. I'm a loner being sad at love, shedding tear at love. sad sad sad sad sad sad sad tonight. My hurt hurts.
Oh no no no no no body knows, how I feel.
one two three four five six seven night, I'm cheering up myself passing many nights awake.

(Rap) If you had just told me honestly
that you got someone else. That you hate me.
Then I wouldn't have hated you to death.
check it one two three. Remembering your words, they are all silly lies.

# Repeat

Love is going. Love is leaving.
(One person and one love. Everything that I've been used to)
I should erase you after tonight.
(Yes, I should force myself to erase you. I should do so since you abandoned me)
(Gone Gone my love is gone)


I'm a loner, I'm a loner. daridiridara du~ I'm a loner, I'm a loner. daridiridara du~
I'm a loner, I'm a loner. I'm a loner hurt by love and waiting for love.
sad sad sad sad sad sad sad tonight, I want this to be a dream.
Oh no no no no no body knows, no body knows me.
one two three four five six seven night, I'm crying passing many nights awake.

Tangis Syukur

Kau
Sulam rindu
Dengan madah-madah cinta yang terindah
Kau bikinku terleka
Serahkan seluruh jiwa

Kau
Tabur berjanji
Dengan kata-kata sumpah yang sempurna

Kau
Bikin kuterlupa
Langsung tak berjaga-jaga

*chorus
Pabila sampai saat getir
Barula aku tahu
Padamu aku bukan penting
Hanyalah perhiasanmu

Kau ubah arah
Dalam waktu singkat dan sekelip mata
Pohon demi cinta kita
Satu masa dulu pernah redup ranap tiba tiba

Ulang *chorus
Bukti kau mampu

Tangisku bukan pilu
Tangisku bukan kesal
Tangisku tangis insaf

Tangisku bukan sendu
Tangisku bukan sesal
Tangisku tangis syukur

Sunday, January 23, 2011

Maafkan ketidaksempurnaan ku

Assalamualaikum..lately ni aku ase x sedap ati sangat..ntah kenape pon ak x taw..ase berdebar2..ase sebak pon ade..ak x paham ngan diri aku sendiri..ase nak nangis je..always..ak dpt asekan yg diri aku ni dah jauh mnyimpang..dan ak dpt rasekan segala perangai yg telah pun ak kuburkan..perlahan2 mnyerap kedalam diri aku balik..dan ak keliru..ak ase x dpt nk control sume ni..amarah aku..ak dpt asekan banyak pihak yg terluka n sakit dgn perubahan aku ni..ape yg ak rase bile realize sume ni??aku ase takut..ak x dpt nk kmbali ke masa lampau utk ubah kmbali ape yg telah ak lakukan..ak takut insan-insan kat sisi aku x dpt memaafkan kesilapan aku..ak takut mereka makin jauh dr aku..ak telah meluka kan bnyak pihak..

disebabkan terlalu ingin mlindungi diri sendiri..ak sakitkan insan2 disekeliling aku..ya allah ampuni hambamu ini..sesungguhnya ak mnyesal di atas kesilapan ku ya allah..lebih baik ak jd insan yg hanya diam bile disakiti drpd ak berpura2 bangkit dan melawan..dan akhirnya menyakitkan banyak pihak yg langsung x bersalah..ego itu benar2 telah memakan diri..perasaan bersalahku dah x dpt dibendung lagi..mcm mane utk ak beritahu kpd semua bahwa ak mnyesal atas perbuatan ini..mampukah ak bertanggung jawab dan meminta maaf atas kesilapan dan keterlajuran percakapan ini??kepada mama dan abah..kakak minta maaf bnyak2..andai anak mama n abah ni bknlah seorang yg taat kpd mama n abah..disebabkan ego kakak sebagai seorang anak..kakak melampaui batasan insan..dan mnyakitkan hati kalian..sungguh!!x terlintaspun dihati ini utk m'gugurkan mutiara
berharga milik kalian.

.tetapi usia remaja yg memberontak ni m'buatkan kakak lupa diri dan telah meninggikan suara ke atas kalian..tp skrg..anak mama n abah dah kmbali..aleya akn cuba utk jd anak yg solehah utk mama dan abah..dan juga pendinding ibu-bapa dr api neraka..aamin..Juga tidak lupe kpd rakan2 ku..maafkan segala salah silapku..sudilah kiranya kalian terima diriku seperti yg mula2 kalian kenali dulu..dan kpd (SF)ataupun insan yg telah kugelarkan beruang kutub..ak bnyak melakukan kesalahan kpd dirimu..dan ianya tidak disedari kamu..dan kerana egoku ak telah menyakiti kamu..terlupalah aku bahwa kau slh seorang sahabat yg selalu menggembirakan ku pd suatu ketika dahulu..dan ak pula selalu mnyakitkan dirimu dgn kata2 ku..maafkan aku..sesungguhnya ak berterima kasih kpdmu kerana hadir dalam hidupku..

Thursday, January 20, 2011

Sepatah kata..tp bermakne


i'm too bz study to become lawyer..hahaha bkn lawyer buwuk ek..tp lawyer syarie' ni laa antara bakal-bakal penegak undang2 islam kat malaysia ni..kelas dspi c..serikandi2 ni laa yg bakal mnyelamatkan rumah tangga n keluarga org islam insyaallah..pic ni ktorang snap lps abis je mock meeting ngan madam cammy..perh mse ni ak da  laa lmbat.tbe2 kne tahan lak ngan ustaz sbb die kate kain ak jarang..da la ak da sparuh jln daa..lg beberape langkah je nk smpai..ustz suruh ak balik tkr baju.."sy da lmbt ni ustaz,sy ade mock meeting"konon nye laa ak nk mrayu kat ustaz tu..skali ustaz tu balas.."igt allah2"hmm trus ase nk tcekik aku.."xpe laa ustaz sy g tukar baju skrg" malu nye ya rabbi..wlu pon cme pendek je ayat ustaz tu..tpakse laa ak balik hostel blek dgn tgn ak sarat ngan air mineral 7 btol,fail2,blazer ag tgh2 hari rembang..fuhh btol2 mnguji ak sbg seorang prempuan..tp nk wat camne tuntutan allah tu lg penting..tahan telinga je laa kne bebel ngan madam cammy pon..da nasib ko leya..trime je laa..ok chao~~

Pak ali yg jujur




ada suatu hari, Pak Ali masuk ke hutan untuk mencari kayu api. Apabila sampai di kawasan tasik, Pak Ali tergelincir lalu kapak buruknya terjatuh ke dalam tasik. Tiba-tiba datang Pari-pari tasik kepada Pak Ali.

Pari-pari: Apa masalah kamu wahai orang tua? 

Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.

Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama sebilah kapak perak.

Pari Pari: Inikah kapak kamu?

Pak Ali: Tidak.

Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.

Pari Pari: Inikah kapak kamu?

Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.

Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.

Pari Pari: Inikah kapak kamu?

Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.

Pari-pari Tasik suka dengan sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

Beberapa hari kemudian Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinya pula yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari-pari Tasik kepada Pak Ali..

Pari-pari: Kenapa kamu bersedih wahai orang tua?

Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.

Pari-pari pun menyelam dan kembali bersama Angelina Jolie.

Pari-pari: Inikah isteri kau?

Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."

Pari-pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".

Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula Pamela Anderson...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".







Tanda-tanda anda di Reject


Tanda-Tanda Wanita Itu Menolak Anda

by ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

Pernahkah anda terpandang seorang wanita yang sangat menarik lalu ingin mendekatinya? Naluri ingin rapat dan mengenali seseorang adalah sangat biasa bagi seorang lelaki mahupun wanita. Apabila sudah mula kenal, anda ingin jauh lebih mendekati dirinya, kalau boleh ingin menyayangi, mencintainya serta ingin sentiasa berada disisinya. Namun adakalanya anda hanya menyimpul impian. Gadis yang kita minati itu umpama jinak-jinak merpati. Dia nampak seperti menyenangi anda tetapi sebenarnya dia hanya menganggap anda tidak begitu istimewa di hatinya.

Berikut tanda-tanda wanita yang sebenarnya menolak pelawaan anda untuk menjadi pasangan anda:

1. Dia tidak membalas panggilan anda - Siapa yang tidak riang bila si dia menelefon. Sekalipun hanya bertanya khabar berita atau mendendangkan kata-kata romantis, ia sesuatu yang ditunggu-tunggu. Tapi tatkala anda menelefon dan dia mengelak menjawabnya, ia petanda awal anda bukanlah istimewa sangat. Lebih buruk jika anda meninggalkan mesej dan dia tidak membalasnya.

2. Dia cuba menjodohkan anda dengan kawannya - Jika anda menyuarakan isi hati, tiba-tiba si gadis memberitahu anda nampak sepadan dengan kawannya atau si polan dan si polan. Dia akin bersungguh-sungguh memuji orang lain dan menyakinkan anda bahawa anda tersilap memilihnya. Nampak sangat dia sebenarnya tidak tertarik dengan anda.

3. Tiada bahasa tubuh - Selain kata-kata, bahasa tubuh memberikan banyak petanda. Dari pandangan mata, sentuhan tangan dan sebagainya sudah menggambarkan dia memang bahagia. Kalau tiada semua itu, bermakna anda hanya kawan biasa baginya.

4. Menolak pelawaan anda dengan baik - Apabila sudah sayang, sebenarnya orang sanggup berkorban apa saja. Namun kalau dia menolak dan berasa takut-takut dengan anda tatkala anda mengajaknya keluar, faham-faham sajalah penting atau tidak anda di sisinya.

5. Tidak mahu jalin perhubungan terlalu rapat - Dari salam perkenalan anda ingin menjalin perhubungan yang lebih erat. Malah kalau boleh menyayanginya dengan sepenuh hati. Namun kalau dia sudah menolak anda awal-awal lagi dan memberitahu tidak mahu menjalin hubungan yang lebih serius, fahamlah sendiri maksudnya.



Maafkan Aku










aku memang rasa cinta itu tebal dan dalam.. Dimana ada kamu, di situ kita berjanji setia.. Tapi kini sudah berlalu.. Cinta kasih aku pada kamu sudah pudar.. Lebih baik aku lepaskan saja kamu dari terus menyiksa dan berpura pura.. Bukan aku sengaja memungkiri janji tapi apa gunanya kita masih bersama sedangkan hatiku kini sudah milik orang lain.. Maafkan aku, menyatakan kebenaran dari terus kamu terseksa..Cinta yang tulus ikhlas terserlah daripada pengorbanan seseorang, bukan semata-mata luahan hati dan perasaan ... cinta yang suci adalah mendoakannya yang terbaik walaupun dia tidak berada di sisi kita

Kunci Kebahagiaan

Dalam mana-mana perhubungan, kunci kebahagiaan adalah sikap jujur .
Sikap positif yang lain kedua selepas itu. Tak kira perhubungan kawan, kekasih atau suami isteri (atau seorang suami dengan beberapa isteri), kejujuran adalah kunci utama untuk ia kekal lama.


Punca lain seperti adanya orang ketiga, masalah kewangan, keperitan hidup atau masalah-masalah yang tak terungkap, boleh diharungi jika kejujuran kukuh di hati. Selepas jujur, timbul komitmen dan tanggungjawab.


Cinta dalam mana-mana perhubungan putus kerana sudah tidak ada jujur. Kita adalah makhluk beremosi. Tak semua kita boleh kawal emosi, sebab itu tak semua orang ada sikap jujur, kerana tidak tahu bagaimana mengawal emosi.


Emosi kita pula dipengaruhi 100% oleh nafsu. Nafsu adalah perosak sikap jujur .
Nafsu mendorong Kita tamakkan cinta yang lebih bahagia dari seseorang, harta yang lebih banyak, hidup yang lebih sempurna, aliran duit yang lebih besar jumlahnya. Hanya kerana ini, banyak perhubungan suami isteri, kawan atau kekasih putus di tengah jalan.


Jika Anda sedang dilanda masalah dalam perhubungan, terima hakikat akan ada seseorang yang lebih baik disediakan untuk Anda, bukan si dia lagi. Kena harungi masalah tu dengan sabar dengan emosi terkawal.


Sama ada perhubungan berjaya 
dikekalkan semula atau terpaksa di putuskan, Anda kena bersedia menerima salah satu daripada situasi itu. Sama ada hasilnya baik atau buruk, kena be ready.



Kita perlu sedar hukum sebab dan akibat. Setiap yang kita lakukan ada balasannya, ada akibatnya, kesan daripada perbuatan-perbuatan kita sendiri. Musibah dan masalah turun sebagai balasan kepada dosa-dosa yang lepas, besar atau kecil.
Mungkin, ada perbuatan Anda yang tak disukai oleh mana-mana orang. Mungkin, Anda melanggar suruhan Yang Maha Esa. Dosa Anda dah berkoyan-koyan terkumpul banyaknya. Sedarkah Anda semua tu?


Jadi, kena fikir sendiri apa yang Anda dah buat selama ni.++






Huru Hara Haru!!




Dalam satu kejiranan... bermulalah satu cerita dimana isteri jiran sebelah ni jatuh cinta dengan suami jiran sebelah.
Jadi.....korang faham-fahamlah apa yang dia orang buat kat rumah si isteri tuh. Tak disangka-sangka, suami si isteri ni pulang awal dari kerja hari tu. Maka, kelam-kabutlah si isteri dengan boyfriend dia tu bersurai.

Walaubagaimanapun, suami jiran sebelah tu dah tak sempat lagi keluar ikut pintu belakang.Si suami jiran ni pun bagi idea kat si isteri. Lalu si isteri berlari dengan pantas ke bilik untuk mengambil baby oil dengan bedak badan lalu disapunya baby oil pada badan boyfriendnya. Setelah tu, diletakkan pula bedak badan pada badan boyfriendnya sehingga keseluruhan badan boyfriendnya itu kelihatan putih melepak. Lalu boyfriendnya pun berdiri di salah satu sudut rumah dan meng'freze'kan dirinya supaya kelihatan seperti patung. Setelah melalui saat yang gentingitu, si isteri pun membuka pintu kepada suaminya yang sudah sekian lama mengetuk pintu. Si suami tercengat seketika apabila ternampak 'patung' itu lalu bertanya kepada isterinya,"aik??!!.....dari mana pulak datangnya patung nih??"

"oooo.....patung tuuu. Patung ni saya order dari katalog mak cik sebelah. Baru je sampai tadi." jawab si isteri selamba. "ooooooo.....begitu." balas si suami.
Tepat pukul 3 pagi, tanpa mengejutkan isterinya, si suami keluar dari bilik tidur lalu menuju ke dapur. Kelihatan 'patung' tu masih berada dalam keadaan asalnya tanpa sebarang perubahan. Setelah tiba di dapur, si suami membuat sandwich lalu meletakkannya di atas trey menghidang bersama segelas susu.

Setelah itu, si suami mengangkat makanan itu lalu berdiri betul-betul di hadapan 'patung' itu lalu berkata, "nah....makanlah.". Si 'patung' berasa amat terkejut dan takut kalau-kalau si suami mengetahui hal sebenarnya. Dengan selamba, si suami berkata," aik??!!! tak nak??? orang dah bagi makanan ambik la! Saya ni kira baik la..... Tak macam awak..........dulu, tiga hari tiga malam saya jadi patung kat rumah awak, jangankan makanan..........segelas air pun awak tak bagi!!!!!!"



Muhasabah Cinta



Paling sering berlaku, apabila kamu telah menyayangi seseorang sepenuh hidup kamu akan di habiskan untuk si dia sahaja. Segala hobi dan aktiviti kamu turut dihentikan demi untuk memberi perhatian pada si dia. Namun jangan lupa hidup ini bila kita hanya bergantung pada seseorang dan satu hal sahaja iaitu cinta, inilah punca utama yang boleh membuat kamu kecewa teramat sangat apabila hubungan yang dibina terputus di tengah jalan. Jadi belajarlah membahagikan hidup kamu dengan cinta, kerjaya, keluarga, hobi dan sebagainya. Percayalah kamu akan rasa hidup akan lebih lengkap dan bahagia bila bijak membahagikan segala-galanya dengan baik dan teratur.




"Jangan kerana cinta,kita gugur dari perjuangan,dan jangan kerana cinta juga,prinsip kita menjadi larut dan cair.cinta tidak semestinya akan berakhir dengan perkahwinan dan perkahwinan juga tidak semestinya akan menoktahkan titik akhir kpd percintaan.kesetiaan akan mengikat cinta,kecurangan akan meranapkan segala kemanisan cinta.sesebuah perkahwinan akan menjadi indah jika cinta terus bersama"





Tips Utk Lelaki


1. bukn lar aku nk ckp yg aku ni jiwang sgt tpi ni realiti yg perlu di ikuti cuma lelaki yg fhm keinginan wanita saje yg thu ape sbnrnye wanita nk.....tip untuk lelaki :
>setia pada nye,jujur,tidak panas baran,tidak permemainkn wanita,baik(seikhlas hati).

>wanita lbih suka dihargai...cth....berikn kasih syg dgn sesuatu brg spti teddy bear ke coklat/kerantai atau ape2 saje yg disukai wanita.....

>ambil berat pada kekasih

>lelaki kena mengalah..jgn lupa selalu lah minta maaf walaupun x buat salah
Tp jgn smpai jd laki dayus lak..biar beragak2 sket

>beri perhatian pd si dye...emosi lelaki bleh ditunjukkn tpi dlm kadar suku je cth merajok ala-alah kucing

>lbihkn pujian padanye...sentiasa tersenyum dan buat kaum hawa tersenyum dgn gurauan yg tidak kerterlaluan

>ambil berat pada kaum wanita

>selalu ucapkn i love u si wanita akan merasa disayangi

>jgn buat wanita kecewa gn diri anda..wanita paling pantang jika lelaki curang atau menduaknnye....ingat tu!!

>bersabar,beragama,penyayang..jika wanita itu merasa kecewa gn anda pujuk dgn baik ok..

>mudah bermesra

>kemas maksudnye tidak berpakaian selekeh

>jgn buat wanita nangis..jgn lupa msj n kol kekasih

>wanita akn memikirkn pasangnye adelah cintanye hingga akhir hayat ....jgn buat perkara yg bleh tidak dipercayai wanita lgi...ok ni lah semua tip2 yg aku ade so kowangg pandai2 lah gunakknnye gn sebaik yg mungkin...gud luckkk for boy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget