rakan-rakan bloggers

Tuesday, November 23, 2010

ksempurnaan

Ya Allah,jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,jangan biarkan aku merindui kehadirannya,jangan biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.kikislah pesona dari setiap pelusuk mataku,dan usirlah dia dari relung hatiku,gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini,dengan kasih dari dan padaMu yang tulus dan murni.bantulah aku agar dapat mengasihinya hanya sebagai seorang sahabat. Amin..moga2 segala kekeliruan yang datang ni hilang..pergiku utk mencari ketenangan..berikanlah sedikit rahmatmu agar aku bisa mndapatkan nikmat ketenangan mu itu ya allah..jika engkau mahu menjemputku..setidak2nya aku mohon berilah kebahagian kepada ku walaupun seketika..agar aku merasa tenang..da x de sesiapa yg aku percaya dalam dunia ini melainkan mu ya allah..hanya kau tempat aku mengadu..sesungguhnya ku mengerti keperitan dan kesakitan yang ku alami adalah ujian drpd mu..ak redha dgn ape yg terjadi...aamin ya rabbal alamin...


entah kenapa aku rase nk sangat pergi jauh dr org2 yg aku knl n syg..ak nk pergi satu tmpt yg x de sape knl aku..dan ak bleh mndpt ktenangan disitu..x de sape yg akn mnyakiti aku..x de sape yg akn memperbodohkan aku..ak mampu mnjadi diriku sndri..ak akn knl siapa aku..sesungguhnya..dugaan allah pd aku saat ini agak berat utk aku pikul..hanya ak yg tau..walaupun prkara ni pnting..tp ak x snggup nk bg tau org2 sekeliling aku...ak sedih!! ase ilang smangat nk hidup..tp aku gagahkan juga...sbb ak tau allah sygkan aku..bilamana org yg paling hampir dgn aku ,mnyesali akn kewujudan aku..trase mcm hanya jasad aku je yg tgl..roh aku da mlayang2 ntah kmane..langkah terasa payah..ak hilang 1 tmpt berpaut..ak terjatuh!!ak da cuba nk jd seperti yg mereka mahu..aku da cuba!!tp ketahuilah ak bkn manusia sempurna..ak bnyak kekurangan..hinalah aku atas kelemahanku!!!hinalah aku!!gelakkan aku!!sesungguhnya kekuranganku itu umpama hiburan bg kamu!!hinggakan ak kehilangan org yg pling hmpir dgn ku..jasadnya masih dkt dgnku..tp hakikatnya..kami sudah jauh..walaupun pertalian itu kukuh..tapi ianya semakin jauh..dan menjauh..biarlah kata2 itu dianggap 1 kesilapan..tp hakikatnya..kata2 itu tlh mmbunuh jiwa aku..dan ak mati sebagai leya yg dikenalinya..maafkan aku!!!

Wednesday, November 10, 2010

semalam yg mnyakitkan


 semalam yg mnyakitkan..
tengah aku borak2 ngan mmber2 tetibe ak dpt tau mmber ak kne tngkap bedua2an dtempt sunyi..ak pnye laa gabra smpai mngigil tgn ni..xpress spantas kilat ak bsiap g sne..tp ape yg ak dpt..bile smpai sne..e'eh mcm x de ape2 blaku je..ak ni kne prank ke..kenapa die wat mke x bsalah??aku pnat2 dtg ni..x sihat lak tu..klas kul8 lak tu..dgn pnuh sabar ak suh die citer ape jd ni??"ak x wat ape2 leya juz pegang tgn n ltak kepala kat bahu die jew..."tsentap jap ak..x de wat pape??pgang tgn je??baring kat bahu??time tu ase mcm nak mlayang je tgn aku ni kat muke die..ko bodo ke ape tu namenye mukaddimah zina!!ko x blajar ke??kalau x blajar pon x kan bodo sangat smpai  dpt bezakan dosa ngan pahala!!! aku da pnat nasihat kn ko..ko main laki..x pe ak diamkan ag..juz nasihat..k fine ko x dgr..ak sabar ag..ko bg alasan ko x tau setia tu ape..xpe..ak sabar igt kn ko pasal 1 hri ti ko akn dpt pmbalasan..ko snyum je..tibe2 ko kne tngkap berdua2an ngan laki..hati mana x panas beb..ak da pnat nasihat ko..ak da meluat daa...sedangkan aku pnat2 dtg dkat ko..ko bleh wat mke x bsalah..ko ni x de maruah ke???x tau malu ke??ko bleh bela jantan tu..walaupun ak kwn ko..ko x de prasaan malu kat aku ke??maaf laa..ak mmg kecewa sgt ngan ko..aku x kan tegur ko selagi ko x berubah..mtk maaf sgt sbb ak terpakse ignore ko..ak nk ko jd pmpuan yg mulia yg tau harga diri..bkn nye mcm ne ko skrg..aku syg ko..yups mmg payah utk aku ignore ko..tp hati aku ni da kecewa sgt..meluat ngan ko..ak bkn nye baik sgt..tp tolong r dgr ape ak ckp ni..maruah seorang pmpuan tu sgt berharga..dan tlg jgn cemarkan maruah ko...skrg ak hanya mmpu tngok ko dri jauh je..dalam hati aku ni..syg sgt kat ko..tp utk baik2 ngan ko..mesra mcm dlu..mybe tak kot..ak msih x mampu..ak tau ko msti bce post ni..n ak tau ko da dpt jwpn knape ak ignore ko..jge r dri ko baik2..ak slalu doakan yg trbaik utk ko...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget