rakan-rakan bloggers

Thursday, December 17, 2009

utk kwn2




Dear my friends . . .
Tahukah anda kalau orang yang kelihatan begitu tegar hatinya,
adalah orang yang sangat lemah Dan butuh pertolongan?
Tahukah anda kalau orang yang menghabiskan waktunya
untuk melindungi orang lain adalah justru
orang yang sangat butuh seseorang untuk melindunginya?
Tahukah anda kalau tiga hal yang paling sulit untuk diungkapkan adalah
:Aku cinta kamu, maaf Dan tolong aku..
Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian warna merah
lebih yakin kepada dirinya sendiri?
Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian kuning
adalah orang yang menikmati kecantikannya sendiri?
Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian hitam
adalah orang yang ingin tidak diperhatikan
Dan butuh bantuan Dan pengertian anda?
Tahukah anda kalau anda menolong seseorang,
pertolongan tersebut dikembalikan dua kali lipat?
Tahukah anda bahwa lebih mudah mengatakan
perasaan anda dalam tulisan dibandingkan mengatakan
kepada seseorang secara langsung?
Tapi tahukah anda bahwa hal tsb
akan lebih bernilai saat anda mengatakannya dihadapan Orang tsb?

lawak kan??



bacalah...kalautidak.....
Allah saja yang tahu...
Message: Tolonglah ambil masa 2 minit untukmembaca ini....
kalau lebih dua minit tu bukan membaca la tu..tapi mengeja..
Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi MahaPengasih...
Bayangkan benda ini berlaku pada anda.....
Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat
yang di hadiri oleh lebih kurang1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer
dgn pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesingun...
lalu salah seorang lelaki tu bertempik
""Sesiapa yang sanggupMATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu
"Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri.... daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebihkurang20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasukPakIman tu...
Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "OkPakIman, saya dah halauSEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah PakIman mulakan sembahyangJumaat".... Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah.... Macammana.. adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas.
selainterhibur anda fikirlahlah..." Lawak kan , dari 1,000 org yg mengaku diaIslam hanya20 yg betul-betulberiman... "" Lawakkan berapa banyak manusia yang mudahlupakan ALLAH bila menghadapi bahaya... kedua lelaki hanya membawa mesin-gun.. dia tak kata pun nak bunuh.. tapi generasi skrang.. amat lemah..baru kena ugut terus lari lintang pukang.. lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi...""Lawak, ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja..tu pun bila time sembahyang jumaat.. tunjuk muka kat org kampung.. ada tu lagi dashyat setahun 2 kali aje.. bile time sembahyang raya...""Lawakkan, ramai orang percaya kepada gosip dan apayang di tulis oleh surat khabar daripada apa yang tercatit dalam al Quran""Lawak kan , berapa ramai yg percaya dunia hanya sementara, akhirat adalah tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba mengejar dunia""Lawak, kita boleh bersembang dgn boy friend atau girlfriend berejam-rejam tapi nak berdoa kepada ALLAh alahai.. tak cukup masa..Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak thread atau email yang berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat nak berkongsi dan nak hantar artikel2 yangberunsur agamaLawak kan ??? Kenapa gelak tu kan realiti.. tapi yg paling lawaksekali.. berapa orang yang lepas baca benda ni akan sampaikan ka torang lain... berapa orang yang akan buka email ni untuk luangkan masa membaca? berapa banyak????wallahuaallam..

kawan..



SELAGI AKU IDUP...


KORANG SUME KAWAN2 AKU....

SELAGI ADA WAKTU AKU.....

AKAN AKU LUANG MASA NGAN KORANG.....

SELAGI AKU BERNYAWA....

KASIH SAYANG PERSAHABATAN NIH

HANYA UNTUK KORANG SUME SAHABAT....

SELAGI ADA KORANG.....

AKU HAPPY SANGAT.....

SELAGI AKU BOLEH BERTUTUR...

AKU NK WISH THANKS KORANG.....

TERIMA AKU SEBAGAI KAWAN....

all abou man!!

LELAKI

Ko pedulikn dia,
Dia ckp ko xbgi kebebasan,
Ko xpeduli,
Dia ckp ko xprihatin...

Ko reject,
Dia ckp ko jual mahal,
Ko terima,
Dia xpedulikan ko...

Dia xdpt kejar ko,
Dia kejar kwn ko,
Dia dpt ko,
Dia kejar org laen lagi...

Dia kuar ngan pompuan laen,
Dia ckp kawan,
Ko kuar ngan lelaki,
Dia ckp ko curang...

Ko bgi diri ko,
Dia ckp ko jenis murahan,
Ko xbgi,
Dia ckp ko xsyg dia...

Ko merokok,
Dia ckp ko pompuan liar,
Dia merokok,
Dia ckp dia lelaki..

Ko pkai mekap lawa,
Dia ckp ko nk tarik perhatian jantan,
Ko xreti mekap,
Dia ckp ko xreti bergya...

Ko gna duit,
Dia ckp ko boros,
Dia gna duit,
Dia ckp utk msa depan...

KALO LELAKI BCA NIE..,
DIA CKP SUMA NIE SALAH,
KALO KO XBGI BCA,
DIA CKP KO KEDEKUT..

sahabatku..

Haritu kite jalan sekali,
bez kan jalan sambel bgurau..
Tp lg bez bile awak kasi adiah tu,
tu lar adiah paling saye tak boley lupe..
Senyoman manis awak..

Esok2 bile saye xley jalan,
saye nak awak iringi saye,
mase nie saye dah xboley nak pggl awak mcm slalo,
awak yg kena datang...
Mase nie gak saya nak adiah lg tp saye dah taknak senyoman awak tu..
Saye nak Al-Fatihah..
Awak bacekan tuk saye ekh sbb saye dah xboley bace sdiri..
Pastu,
bile ader owg letak saye bawah papan,
awak jgn nanges @ cari saye sbb saye dah xboley tego awak..
Janji ek!!! Frenship poeber.. (^_~)

Monday, December 14, 2009

kawan?? mcm ape ek??



Kawan...


1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar... dah dapat sepak...

2) kawan tu bkn mcm main SKATE .
Mula-mula gosok.. . lepas tu pijak...

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. . dah dapat tendang.. .

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS . dah pakai,buang.. .

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS .Waktu baru beli pakai. .. Dah sengkek gadai. ..

6) kawan tu bkn mcm PELANGI . Hari cerah takde.. . hujan gerimis baru muncul...

7) kawan tu bkn mcm KERETA . Rosak skit,jual. .. ambik kereta baru.. .

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE . kejap ade kejap takde.. .

9) kawan tu bkn mcm BANK . Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik. ...

10)lagi...kawan tu mcm ape ye????

Haa.. . kawan tu mcm AWAK LA . .bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis...dan tersenyum2...Walau ape pun tanggapan org tentang kawan...bagi saya,kawan tu penting.Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis,sedih,berduka dan sebagainya.Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk danberbincang tentang pelbagai perkara.Yang penting,seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpdkawan-kawannya.. .

terharu nye aku..bilew mmber aku bg msg nih kat aku.. n aku dgn bangga nye..
post kan msg die kat blog aku nih..syg korang my fwens..

zaman kita..

budak2 yg lahir pd thn 70/80/90an mesti ingatmase skola rendah dulu:

- kat skola ade salesman jual bukucerita.ari ni bg list, esok mintak duitbeli walaupun cerita buku tu dah tau.
salesman susu pon camtu gak.-

kat library, budak2 mmg baca buku tpjust tengok gamba je.bile ade programNilam, sebok semua nak pinjam buku.

- RMT kat skola mkn x best, tp ygberduit pon join RMT, x phm....

- pakai pensel box yg bole bukak dpnblkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.- main lwn pemadam, syg nak guna utkpadam.padahal itu fungsi sbnr, utk padam!

- pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.

- cikgu pakai pembaris kuning pjg.Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.- bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.

- time pendidikan seni, lukis sume bolehtp bile time kaler sume hampeh.ade gakbuat anyaman pakai kertas warna, kolajla, ape la...

- main game 2D.super contra, supermario, street fighter, sume pakai tape.

- jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.

- takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...

- balik skola beli JoJo xpon Dendang.Tora pon best gak.Beli se mata2 nakmainan, coklat die x mkn pon.

- Kasut berlampu kat tapak, yg iklan diekat tV bole tembak alien tu...

- Siri kartun; power rangers, ultraman,transformers, ninja turtles,Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.

jgn lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 xsmpt lyn bende2 ni.

kite akan sentiasaberubah, cume asal-usul kite yg permanent.huhu

~ni la baru zaman kita kawan2

Sunday, November 29, 2009

cinta pakai buang

Kenapa bah kau berubah...kenapa bah

Hello...kenapa kau tak jawab telefon
dah berlepuh jari menekan nombor sama
lepas berkali kali ku cuba

Ku sangka kau betul...betul jatuh cinta
bodoh sungguh untuk terus percaya
habis madu sepah dibuang sahaja
Cinta ku bukannya jenis pakai buang
biar lah lebih dari sehari
apakah kau sangka ku cinta segera
sakitnya hati dipermain

Cinta ku bukannya jenis pakai buang
tidak mungkin hanya sementara
apakah kau sangka ku cinta segera
bayangkan la apa ku rasa

Kenapa bah kau berubah...kenapa bah

Baru saja kenal
kau muncul semula
mengatakan kau sudah berubah
pujuk rayu sampaikan runtuh ke lutut
hampir hampir ku mengalah
untuk memberi kita peluang kedua
tapi kini ku lebih arif
untuk percaya janji lelaki..

anything i'm not

I will never be, I will never be tall, no
And I will never be, never ever be sure of it all
Oh, why is the world so cruel to me
When all, all I ever want to be is anything I'm not

Gimme a break, a little escape
I am so tired of being me
I wanna be free, I wanna be new and different
Anything I'm not
I'm not

I will never be, I will never be you, no
I will always be, I will always be me, that I know
But oh, even though I'm happy being me
I want to get away from all this harsh reality, oh

Gimme a break, a little escape
I am so tired of being me
I wanna be free, I wanna be new and different
Anything I'm not

Yeah, gimme a break, a little escape
I am so tired of being me
I wanna be free, I wanna be new and different
Anything I'm not
Anything I'm not
Oh, anything I'm not

Wednesday, November 18, 2009

lafaz2



>>> 1.bismillahhirrahmannirrahim: pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.


>>> 2.alhamdulliah:pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

>>> 3.astagfirrullah:jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

>>> 4.insyaallah:jika ingin muelakukan sesuatu pada masa akan datang.

>>> 5.lahaulawalaquataillahbillah:bila tidak dapat melakukan sesuatu yang
agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

>>> 6.innalillah:jika menghadapi musibah atau melihat kematian

>>> 7.laailaahaillallah:bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-
banyaknya.



amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang>>>yang terpilih oleh Allah.

cantik lelaki n gagah nye perempuan


Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.
Lelaki yang cantik adalah

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang baik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan YangAda pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki...


Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,
tetapi pada kekuatan perasaan.

Perempuan yang gagah adalah

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Monday, November 16, 2009

cara2 nak enjoy hidup

A Few tips To Enjoy Life...lol..

First : Dont smoke too much

Second : you have to be a hard worker.


Third: try always to drink good things.


Fourth : Smile as much as you can.



Fifth : Dont look much at the mirror.


Sixth: Change your routine life.


Seventh : Take care about your appearance.


Eighth : Dont forget to brush your teeth after meals.



Ninth : Make lovely jokes with your friend.

bila hati dah sayang

Bila kita syg org tu ,Kita terima je apa yg org tu kata.. Tp bila kita kata dia?
Hati kata takpe manusia tak perfect....

Bila kita syg org tu, Kita tnggu dia lame pn x pe Tp bila dia tnggu kita???
dia mrh2 Hati kata ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu....

Bila kita syg org tu Kita x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bosan, Tp bila kita bosan¿ Ada dia layan kita? HAti kata x pe dia busy kot.....

Bila kita syg org tu Kita gdh ngan dia, kita diam je Tp dia heboh 1 dunia HAti kata x pe, dia tension tu.....,

Bila kita syg org tu Kita kol nak ckp ngan dia Tp dia pulak xjawab fon¿ Bila jd cm2, x pe HAti kata, x pe k buat cam ne dh nasib...

Bila kita syg org tu Kita bercerita dgn dia,ibarat crita ngan tunggul lg baik Tp bila dia bercerita ngan kita Kita dgr, sepatah2 kite ingt HAti kata x pe syg la katakn...

Bila kita syg org tu Kita sanggup bg dia rest bila dia letih, Tp bila kita letih, dia srh jugak kita lyn dia bila dia bosan Adil ker? HAti kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu Kita jadi cam org gila bila dengar dia sakit, Tp bila kita sakit, Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita, HAti kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam....

Bila kita syg org tu Kita x prnh pntingkan diri sndri Tp dia hpokrit thp gaban HAti kata x pe, dia mmg cm2 kene lah trima..

Bila kita syg org tu Kita syg nk tngglkn dia slama2nya Tp dia x tahu kita berdpn dgn maut, Wlpn kita skt,dia kata kat kita,sakit bese2 jer, jgn nk mngarut HAti kata, cmnelah dia bila kita x de, msti dia hepi..

Bila kita syg org tu Kita x snggp tngk dia derita Tp dia x prnh hargai diri kita, HAti kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bila kita syg org tu Kita snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia Tp adakah dia tahu pngrbanan yg kita lakukan itu???... fikir2kan...

love story


aku ade terbace satu kisah cinta ni.. mmg sweet gler..
kat sni aku ade post kan kisah cinta tu..


Gulz :sy cntik x?


Boy :x

Gurl :awk nak hdup bsame sy x?

Boy :x


Gurl :awk nangis x kalo sy tggalkan awk??

Boy :x



Gulz 2 ngis tp boy 2 rpay dan berkata

Awk x cntik tpi awk yg tercntik,sya xnak hdup ngan awk tpi saya nak idup untuk awk,sya xkan ngis klau awk tgglkan sya tpi sya akan mti....

sape lagi hebat

Beruang : "sekali je aku mengaum, seluruh hutan menggigil."



Singa : "ek eleh, sekali je aku mengaum semua belantara ketakutan."





Babi kata: "Wa La Weh.... sekali je aku batuk, satu dunia panik!"

hati2 dengan virus influenza A H1N1...

amalkan kebersihan diri......

all about love

Fikirkan sejenak...

Setelah kamu memberi pengharapan kepada seseorang..Die akan mula menyayangimu..Maka kamu mesti menjaga hatinya..Jangan sesekali kamu melukakannya atau meninggalkannya begitu sahaja..kerana dia akan terluka dengan kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia terus mengingatimu...

Jika kamu memiliki seseorang sebagai temanmu...Terimalah dia seadanya..Jangan lah kamu terlalu menyayanginya dan mengagumi tentang dirinya..Dan jangan lah kamu menganggap dia bergitu istimewa dihati dan pandangan matamu..Anggaplah dia sebagai manusia biasa sahaja..Yang mempunyai kelebihan dan kekurangan..Kerana apabila sekali dia melakukan kesilapan, bukan mudah bagi kamu untuk menerima perbuatan salahnya itu..Akhirnya kamu akan kecewa dan meninggalkanya..Sedangkan jika kamu tidak kamu boleh memaafkannya..Hubungan antara kamu dan dia mungkin akan berterusan hingga ke akhirnya...

Jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang kamu sudah pasti akan membawa kebaikan dan kebahagiaan kepada dirimu..Maka kamu harus menyayanginya..Menghormatinya..Mengasihinya..Tetapi mengapa kamu harus berterusan melengahkan masa dan cuba membandingkan dia dengan yang lain???? Kita janganlah terlalu mengejar kesempurnaan..Kelak kamu akan kehilangan insan yang terbaik dan sempurna dengan dirimu yang juga tidak sesempurna insan lain.. Masa ini kamu tidak harus menyesal lagi..kembali ke dunia mu yang penuh kepura-puraan dan kegelapan...

huhu..haha student

Bila lect tiada dlm klas :
Bila lect panggil :
Bila kena hadiri kokurikulum :
Bila waktu xde class :
Bila dapat assignment :
Bila tengah cari idea untuk wat assignment :
Bila assignment yang cgu bagi susah nak buat :
Bila otak jam... :
Bila mber banyak songeh dan berlagak pandai :
Bila mber tukar fikiran saat akhir :
Bila lect suruh stdy,ada exam tgempak.. :
bile lect wat extra class'urgent' :
Bila dah terbuat silap pada assignmet yang lect bagi :
Bila assignment disiapkan dengan jayanya :
Bila assignment gagal :
Bila dapat CUTI : HAPPENING!!!

kawan smpai mati!!



semasa berborak,satu topik timbul:


a:kau rase kita kawan sampai bila?

b:sampai mati!

a:kenapa kau ckp mcm tu?

b:sbb aku syg kau!

a:kau rase jarak mase kite berkwn berapa lama?

b:5minit lg!


si 'a' terdiam lalu bertanya lagi:


a:apa yg kau ckp ni?5minit?kata smpai kita mati?


lalu si b hanya tersenyum.


slps 5 minit,

si 'a' yg melintas hampir-hampir dilanggar kereta tetapi diselamatkn oleh si 'b'.

benar kata orang tua-tua,bila hayat hampir tamat,kita dapat rasakannya.

lalu si 'b' berkata:



b:aku tepati janji aku.aku berkwn dgn kau sampai aku mati.lalu tersenyum gembira.



si 'a' hanya mampu menangis melihat kematian si 'b' itu..

tangisan rasulullah

AIRMATA RASULULLAH SAW...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. 'Bolehkah saya masuk?' tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, 'Maafkanlah, ayahku sedang demam', kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, 'Siapakah itu wahai anakku?'
'Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,' tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan.

Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

'Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia.
Dialah malaikatul maut,' kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.

Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

'Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?', tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
'Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.
'Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu,' kata Jibril.
Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. 'Engkau tidak senang mendengar khabar ini?', tanya Jibril lagi.
'Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?'
'Jangan khawatir, wahai Rasul ! Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat
Muhammad telah berada di dalamnya,' kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. 'Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini.'
Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

'Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?'
Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
'Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal,' kata Jibril.
Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi.

'Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku.'
Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.
Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera mendekatkan telinganya. 'Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku'
'peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.'


Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan.
Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

'Ummatii,ummatii,ummatiii?' - 'Umatku, umatku, umatku'
Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi

Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

doa utk sahabat

DOA UNTUK SAHABATKU…

Ya Allah

panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah

kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya

dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,

perluaskanlah rezekinya, dekatknlah hatinya

kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,

tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia

dan akhirat

Ya Muhaimin

jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati

seseorang yang hatinya

tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang

cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling

daripada melabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia

rindu,rindukanlah dia

pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh

dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu

jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah

aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada

cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya

untukMu

Ya Allah…

kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,

kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak..

keluasan neraka

KELUASAN API NERAKA..........................


(dipetik dari kitab TANBIHUL GAHAFILIN "Peringatan Bagi Yg Lalai")
Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan
kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku. Tahukah kamu
bahawa neraka jahanamKu itu:

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi lautan racun
yang hitam pekat.

10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat

Mudah-mudahan dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua.

Wallahua'lam.

Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan
dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami
menerangkannya
kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan
dilaknat oleh sekalian makhluk.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A, Rasulullah S. A. W bersabda:" Sampaikanlah
pesanku biarpun satu ayat..

"Sesungguhnya Ilmu itu akan membakar kamu jika tidak disebarkan." So...pls
pass it on...

wahai anak adam

Manusia - Eh, dah subuh dah? Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ..... Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz Manusia - Nak makan, laparlah ?? Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... .. Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..... Manusia - Hari ni nak pakai apa ye? Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.. Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!! Manusia - Alamak, dah lewat! Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.. Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah? Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..... Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?. Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa... Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui ! Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie.. Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia.. Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ... Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu.. Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah? Manusia - aku telah berdosa.. Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. . Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla) Manusia - Kalau pergi, mesti seronok! Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ..... Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh? Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?. Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu... Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

lelaki idaman hati

Aku sedang menanti dia
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya

Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi
Dia menasihati ku supaya mengingati mati
Ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia
Dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa

Dia memang sentiasa kelihatan penat
Matanya penat kerana membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Badannya letih kerana bermunajat di malam hari

Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran Islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga

Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah berasa malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah addin ALLAH yang sebenar-benarnya

Dia selalu berdoa dan mengimpikan syurga
Dia ingin mengajak aku ke sana sekali
Kerana, di situlah tempat pertama wujudnya cinta
Dia ingin bawa aku ke syurga yang abadi dan hakiki

Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia

Siapakah dia..???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodoh ku
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Kerana..
Dia pilihan ku..

Sunday, November 15, 2009

love ur mother

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk

menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang
bertulis sesuatu.Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut
kertas yang
dihulurkan oleh sianak lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai RM4.00
2) Tolong jaga adik RM4.00
3) Tolong buang sampah RM1.00
4) Tolong kemas bilik RM2.00
5) Tolong siram bunga RM3.00
6) Tolong sapu sampah RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak
sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang
pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian &
keperluanmu - PERCUMA


Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang
dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu, memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu".
Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada
mukasurat yang ditulisnya.

Ingat lagu di RTM? - Who's next? My mother! Who's
next? My Mother!

Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah komen ini
kepada sahabat-sahabat anda.

1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu
2-4 orang : Kamu sayang ibumu
5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu
10 lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu dan
juga semua orang!

sAyAnGiLa IbU aNdA..

12 cara utk mengetahui kamu mncintai seseorang

Cara Untuk Mengetahui Kamu Mencintai Seseorang...

12:
Kamu bercakap dengan dia hingga lewat malam dan bila kamu tidur, kamu masih teringat padanya.


11:
Kamu berjalan dengan perlahan sekali bila bersama dengannya.

10:
Kamu rasa serba tak kena bila berjauhan dengannya.

9:
Kamu akan tersenyum bila kamu mendengar suaranya.

8:
Bila kamu memandangnya, kamu tidak nampak orang lain di sekeliling. Kamu hanya nampak dia...

6:
Dia adalah segalanya yang kamu ingin fikirkan.

5:
Kamu perasan kamu sentisa senyum apabila kamu memandangnya.

4:
Kamu akan melakukan apa sahaja untuk membolehkan kamu berjumpa dengannya.

3:
Semasa kamu sedang membaca ini, dalam fikiran kamu terbayang wajah dia sahaja.

2:
Kamu begitu asyik memikirkan tentang dirinya sehingga kamu tidak perasan bahawa nombor tujuh hilang/tiada.

1:
Kamu akan balik ke atas untuk memastikan adalah betul tiada no 7 dan kamu akan tergelak sendiri.

BUATLAH HAJAT KAMU SEKARANG. KAMU TAU APA YANG KAMU PALING INGINKAN.....


*****

HAMPIR.....!

*****

allah maha pengasih

Ketahuilah oleh mu

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia..
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.
Allah SWT sudah menghitung air matamu.

Ketika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berjalan begitu saja.
Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berfikir bahwa kau sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi..
Allah SWT sudah punya jawabannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan.
Allah SWT dapat menenangkanmu.

Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menelepon.
Allah SWT selalu berada disampingmu.

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang..
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya
dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas.
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu dan Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.

Ketika kau merasa telah dikhianati dan dikecewakan.
Allah SWT dapat menyembuhkan lukamu dan membuatmu tersenyum.

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan Allah SWT sedang berbisik kepadamu.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur.
Allah SWT telah memberkahimu.

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban.
Allah SWT telah tersenyum padamu.

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi.
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.

Ingat dimanapun kau atau kemanapun kau menghadap.
Allah SWT tahu.

gelagat manusia


ini adalah antara kerenah2 manusia...
cbe korang tngok gelagat2 yg mungkin korang pnah bwat..
hehehe..


Bila boss tiada di pejabat :
Bila boss panggil :
Bila kena hadiri mesyuarat :
Bila waktu rehat :
Bila dapat projek baru dari boss :
Bila tengah cari idea untuk projek baru :
Bila projek yang boss bagi susah nak buat :
Bila otak jam... :
Bila 'client' banyak songeh dan berlagak pandai :
Bila 'client' tukar fikiran saat akhir :
Bila boss suruh kerja lebih masa (OT) :
Boss suruh datang pejabat waktu cuti ada projek 'urgent' :
Bila dah terbuat silap pada projek yang boss bagi :
Bila projek disiapkan dengan jayanya :
Bila projek gagal :
Bila dapat gaji : HAPPENING!!!

penantian rinduku

Suatu Penantian

ketika dahi mencecah bumi
hati khusyuk pada
kalimah-kalimah
terhambur keluar
bersama air mata
sedar diri idak punya apa
hanya meminjam kurniaan-Nya
merintih pada belas
dan kudrat-Nya.

sujud meminta petunjuk
setiap dan ketika
hati terhambat, jiwa bergelora
menanti saat kepulangan
di hujung jalan hiba
memutik kasih suci bersih
berbunga sayang di tamanhati
inikah yang tercatat di Loh Mahfuz
atau hanya membina istana mimpi.

bagai menggengam bara api
jangan dilepas walaupun membakar diri
begitu tekad seorang srikandi
dalam peperangan hati dan naluri
menantap seraut wajah penuh kerinduan
tiada dapat digambarkan
hanya senyuman dalam tangisan

pesanan bonda

pesan bonda...
bukan mudah buat piliha
untuk mencari suami idaman
walau banyak kau temui
tak semua yag bisa dipercayai
doa ku kau selamat menjalani hidup ini
bila jejaka dah kau temui
moga berkenan di mata jua di hati

jika hati mu sudah terpaut
wajahya di mata mu payah nak luput
ingatlah gadisku usah kau
melayan perasaan mu jauh melalut
kerana sifat lelaki manisya di mulut
maunnya mahkota mu hendak direbut

pesanku lagi...
apa yang telah kami bekalkan
usah terburai di tegah jalan
ingatlah anak ku pesanan
suruhan Allah dijadikan pakaian diri
larangan Allah dibuat tidak sekali-kali
jaga maruah jagalah nama
disebut orang selama-lama
gadisku...jika pecarian mu telah berakhir
bawalah ke mari kami janga kau cicir
rahmat hidup kalian dega restu ini
kerna restu kami Allah berkati
ingatlah anak ku jaga kau alpa

surat cinta dr iblis

semalam aku ade terima email..aduhai sadis nye..

korang bacelah email ni dgn pnuh kusyuk..


ayat kat bawah sekali tu yg buat x sanggup nak simpan tanpa forward tu.

(Surat Dari Iblis)

(Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir)

(Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapi
aku harus forwardnya kerna catatan kecil dibawahnya)

SURAT DARI SETAN UNTUK MU


Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.

Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu

Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai
santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat
ketempat tidurmu

Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya

Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak
merubah
cara hidupmu.

Hai Bodoh, Kamu millikku.

Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,

dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .

Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap
memanfaatkanmu
sepanjang masa untuk mebalaskannya

Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana
untukmu
dihari depan.

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,

dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.

Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH

Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkan
kepada
NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita
jalani

Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,
munafik,
makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orang
dari
belakang, tidak hormat pada orang tua ,

Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.

Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.

Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.

Ini hanya merupakansurat penghargaanku untuk mu.

Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku
memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.

Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.

Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.

Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana
berbuat
dosa.

Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong,
berjudi,
bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.

Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.

Begitulah anak-anak .

Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.

Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.

Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas
dosa-dosamu.

Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap
melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.

Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.

Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.


Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan sesiapapun

makna persahabatan

MALAM TADI KAMU DAN KAWAN BAIKMU BERTENGKAR.
KAMU MEMBUAT KEPUTUSAN TAK MAHU BERCAKAP DGNNYA KEESOKAN HARINYA.
DIA SENYUM KEPADAMU.SEBALIKNYA KAMU MENGETAP GIGIMU KPDNYA.
DIA MENCERITAKAN PERKARA YG BAIK TENTANG KAMU KPD KWAN2NYA YG LAIN.
KAMU PULA MENYEBARKAN KHABAR ANGIN MENGENAINYA.

DIA CUBA MENDEKATIMU DAN MENEGURMU.
TAPI KAMU TOLAKNYA KE TEPI.
BAGINYA KAMU SEORG KAWAN YG TERBAIK.
KAMU PULA RASA DIA SEORG KAWAN YG PALING TERUK PERNAH KAMU JUMPA.
DIA PUN MENULIS NOTA KPDMU DAN MENCERITAKAN SEMULA KENANGAN MANIS YG
PERNAH KAMU DAN DIA KONGSI BERSAMA.

KAMU PULA MENULIS SEMUA SAAT BURUK YG KAMU INGAT SEPANJANG BERSAMANYA.
JAUH DI SUDUT HATIMU KAMU MENGASIHANINYA. TAPI DI HATIMU SUDAH PENUH
DGNKEBENCIAN.
KEESOKAN HARINYA KAMU JUMPA SATU NOTA DRPDNYA:

DEAR_________,
SAYA CUBA MEMBERITAHU KAMU SEMLM TAPI KAMU TAK BERI PELUANG UTK SAYA
BERCAKAP. SAYA CUBA BERITAHU KAMU BERITA GEMBIRA TAPI KAMU TAKUT UTK
MENDENGARNYA.SAYA CUBA UTK SENYUM KPDMU TAPI KAMU SAMBUT SENYUMAN SAYA
DGN KEBENCIAN. SKRG NI KEADAAN SAYA SGT TERUK DAN MAKIN TERUK.

SAYA MINTA MAAF SBB HARI NI SAYA TAK DPT BERJUMPA DGN KAMU.
SAYA TULIS SURAT SEMASA SAYA DI HOSPITAL.SAYA SUDAH KESUNTUKAN MASA.
SAYA MINTA MAAF SBB TERPAKSA BERITAHU KAMU SKRG.
SAYA MINTA MAAF ATAS PERGADUHAN KITA,KAMU MMG SEORG KAWAN YG HEBAT.
SAYA JANJI SAYA AKAN SENTIASA MEMERHATIKAN KAMU.

SALAM KASIH SAYANG,

________________

KAMU PUN BERLARI KE HOSPITAL UTK MEMINTA MAAF PDNYA.
TAPI HANYA IBUNYA SAJE YG ADA DI SITU.
IBUNYA MENEKAP MUKANYA DGN KEDUA BELAH TGNNYA.
DAN DIA PUN MENANGIS.DIA MELUTUT DAN BERDOA SUPAYA TUHAN KEMBALIKAN
ANAKNYA.
KAMU SUDAH TERLAMBAT.KAMU BERHARAP DPT BERITAHU KAWANMU YG KAMU MINTA MAAF DAN UCAPKAN SELAMAT TINGGAL.

PENGAJARANNYA:

SEMUA KAWAN ADA MASA NAIK DAN TURUN.DAN KADANGKALA KAMU PERLU MEMINTA
MAAF.JGN TUNGGU ORG LAIN MELAKUKANNYA DULU.SBB KAMU TAKKAN TAHU APE
AKANTERJADI ESOK HARI.

Rahsia malam pertama

malam pertama kita

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Hari itu... mem pelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan.. ,
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karena sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan kebaju Kita...
Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tib a duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah telah pergi.....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....

Monday, November 2, 2009

allah menyayangi mu..

Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

HA!HA!HA!

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

oh ibu...

Bila seronok, aku cari. ...pasanganku Bila sedih, aku cari....Mak Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku Bila berduka, aku peluk erat....Emakku Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu" Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. Mak ingat kat aku Bila-bila... aku akan talipon pasanganku Entah bila... aku nak talipon Mak Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah". Berderai air mata jika kita mendengarnya........ Tapi kalau Mak sudah tiada.......... MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT.... Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.... berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya..... berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya..... berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya....... berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.... berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya..... Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH!!! ibunya..

teka2 ngok

Penat keja kan ? Kita jawab teka-teki dulu ya…
Release tension...

Teka-teki:
Hitam dan berpeluh..HA. . Ape2??
Jawapan :
Semut hitam tengah berjogging..huhuhu

Teka-teki :
Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung
Jawapan :
Seluar dalam ler..haha

Teka-teki :
Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu
yang paling tinggi?
Jawapan :
Kuih lepat liat la...sebab kapal terbang sampai langit je, tp kuih
lepat sampai lelangit.

Teka-teki : Byk2 kotak, kotak ape yg x leh angkat?
Jawapan :
Kotak penaltilah.. ... wawawa!

Teka-teki :
Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar ???
Teka..teka.. kalo terer!
Jawapan :
Selipar maner boley buat gali tanah,gune cangkol lar....huehue. ..hue!!

Teka-teki :
3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan :
Koboi naik kuda bawak sekor ayam.

Teka-teki :
Masa dia hidup kite menyanyi, masa dia mati kite tepuk tangan pulak...
Jawapan :
Lilin masa sambut 'EPI BESDAY'

Teka-teki :
Scorpion kaler apa?
Jawapan :
Kala jengking lah..senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki :
Dlm bnyk2 kera, kera ape yg pandai menaip???
Jawapan :
Kerani

Teka-teki :
Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan
dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan :
Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki :
4 org awek cun berpayung dgn satu payung tp nape tak basah langsung??
Jawapan :
Sebab tak hujan...aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi...soalan
bebudak pun takleh nak jawab..:P

Tuesday, October 27, 2009

nyesal!!!

hmm ntah knapelah pointer sem ni jatuh merundum2....
apelah salah aku..x pernah2 aku ade subjek yg gagal..
tetibe usul fiqh aku gagal lak..da laa subjek 3 credit hour lak tu..
mmg jatuh tergolek3 pointer aku..aduhaii..napelah aku demam time tu..
aku da agak da..mesti something akan berlaku ngan usul fiqh ni..
lastly fail..ust lak x mau consider..die trus bg 0.00 gler r..x de mark langsung..
mcm laa carry mark aku x de..aku wat assignment tau..smpai ati ust wat camtu...
x pe laa redha je laa..x psl2 aku kne repeat usul fiqh..da la subject tu susah nak maut..
mcm nak maut aku hapal..lastly fail..mmg frust gler..
x pe2 aku akn buktikan sem ni insyaallah aku naik pentas ambik dekan..

Friday, October 16, 2009

org syg kite???

1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda. .... .. ..

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara. .... .. ..

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda. .... .. ..

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun dia tidak menyukai anda..... .. ..

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur..... .. ..

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang..... .. ..

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia..... .. ..

8. Anda seorang yang istimewa dan unik..... .. ..

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda..... .. ..

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah sebaliknya..... .. ..

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirkan semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka..... .. ..

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat laun anda akan memperolehinya..... .. ..

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci umpat cela..... .. ..

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda, anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya..... .. ..

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk teman tetap paling setia. walaupn punya harta yang banyak, teman tetap paling berharga..... .. ..

beautifull hadith

A Beautiful Hadith


Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'When a man dies and his relatives are busy in funeral, there stands an extremely handsome man by his head. When the dead body is shrouded, that man gets in between the shroud and the chest of the deceased.
Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.



Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,
Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'



Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an, which you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low voice. Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you will have no grief.'
Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'


When the interrogation is over, the handsome man arranges for him from Al-Mala'ul A'laa (the angels in Heaven) silk bedding filled with musk.
Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi


Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'On the Day of Judgement, before Allah, no other Intercessor will have a greater status than the Qur'an, neither a Prophet nor an angel.'
Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'


Please keep forwarding this 'Hadith' to all ....because
Sila sebarkan Hadis ini kepada semua ........kerana


Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said:



'Pass on knowledge from me even if it is only one verse'.
'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat

Monday, October 12, 2009

pentingkah ayah??

ketika berjauhan..
jelas terasa hangat kasihmu ayah..
betapa kurindukan redup wajahmu..
hadir menemaniku..

terbayang ketenangan..
yang selalu kau pamerkan..
bagaikan tiada keresahan..

walau hatimu sering terluka ..
tika diriku terlanjur kata..
tak pernah sekali kau biarkan
diriku sendirian..

ketika ku dalam kedukaan ..
kau menatap penuh pengertian..
disaat diriku kehampaan..
kau setia mengajarku..
erti kekuatan..

terpancar kebanggaan..
dlm senyummu..
melihatku berjaya..
ketika ku kegagalan..
tak kau biarkan aku terus kecewa..

dengan kata azimat..
engkau nyalakan semangat..
restu dan doa..
kau kirimkan..
ayah...

leya farikha..
4.22pm
bahagian pendakwaan jawi
***********************************************************************************
selama ni..kita selalu berkata pasal ibu jew..dlm bnyak2 cerita pun..semuanya berkisarkan tentang ibu..walaupun aku tau darjat ibu tu tinggi kerana ibulah yg melahirkan,menyusukan ,dan mendidik kita..namun..jgnlah kita lupakan jasa2 ayah..tanpa ayah siapalah kita ni..kita berasal dr benih ayah..ayah yg bersusah payah mencari rezeki utk kita..ayahlah yg mengajar kita erti kehidupan dan realitinya..tp yg aku herannye..ade la sorang makhluk allah ni..sikit pnyer blagaknye dia ngan ayah dia..mcm lah die tu besar sgt smpaikan ayah dia nak kne dgr ckp dia..aku ase ayah dia tu bkn nye x nak lempang dia..tp cme ayah dia tu tgh bersabar..ske2 ati lak dia kata kat ayah die yg ayah tu x de hak nak masuk cmpur urusan hidup dia..helloo..ko tu lahir dari benih sape??kambing ke??geram btol aku tngok anak2 yg x brtauliah nih..kalau ye pun panas baran..jgnlah ditengking ayah itu wahai anak..walaupun ayah itu seorang lelaki..tp hatinye hati manusia syg oii..tau ape erti kecil hati,sakit hati,makan hati...jgnlah kau sakiti hati insan yg banyak jasanye pada kau..yg memberi nafas kepada kau..sesekala..korbankanlah rasa x puas hati mu..korbankankah perasaanmu demi org yg selama ini sanggup mengorbankan masa,nyawa,hartanya demi mu...

Friday, October 9, 2009

kasih sayang vs penderhakaan


sedang aku kebosanan kerana tiada kerja di bhg pendakwaan..fikiranku melayang teringatkan satu peristiwa yg menyesakkan dada ku..sebagai seorang insan biasa,peristiwa itu membuat kan air mata wanita ku ini mengalir..ya allah dunia dah akhir zaman..


**********************************************************************
pada satu hari di bulan ramadhan yg mulia..40an..aku tersenyuaku baru je balik dari kampus,dgn langkah yg longlai(puasa la katakan)aku menuju ke gerai mama di bazar ramadhan yg berdekatan dgn rumah aku..sedang aku menanti pelanggan yg datang untuk membeli juadah..dtg seorang makcik yg dlm kiraan ku berusia 40 an..aku tersenyum melihat wajah keibuan nye dan senyuman lembut yg dihadiahkannye padaku..blm sempat makcik tu memilih juadahnye..tiba2 dtg seorang remaja dalam usia belasan tahun pada kiraan ku..mungkin 14 or 16 tahun umurnye..mencuit lengan makcik td..jelas kedengran di cuping telingaku..anak muda itu meminta duit kpd ibunye..

"mama bak 50 rgt"dlm hati aku..biadab sungguh budak nih,da la ckp kuat2 mcm mtk kat bank lak lagak dia..mamkcik tu pun jwb
"shah nak bwat ape smpai 50 rgt,mama x de dwet,mama blom gaji lg"dlm hatiku terbit rasa simpati melihat wajah sayu makcik tu.."kalau x nk bg tu ckp je la..eii bengang btol aku,kedekot nk mampos org tua ni"ya allah aku tersentak melihat kebiadapan budak tu..nak je aku sound..tp memikirkan ramai customer,aku diamkan je..aku melihat titisan air mata terbit di wajah ibu tu.."shah..jgn la mcm ni..malu laa dpn org ramai ni..betol mama x de duit.."sayu suara ibu
tu.."peduli ape aku org ramai tengok..fuck r mama kate x de duit..mcm shah x tau je duit berkepuk2 kat handbag mama tu kan,kalau mama x bg x pe..shah kwn ngan budak2 yg isap dadah tu..mama suka kan shah isap dadah.."ugut budak tu..."shah..jgn la mcm ni..mama mtk maaf ye..mama tau mama salah,nanti mama g bank,mama kuarkan duit ye..maafkan mama ye."ucap makcik tu bersama tangisan yg ditahan2,lalu ank itu pun berlalu dgn berpesan"mlm ti mama bg ea..mama tipu siapla..tngok ape yg shah buat ti.."astaghfirullah hal azim...mcm mana seorang ibu bleh merayu kpd anaknye...kenapa seorang anak yg kurang ajar,tidak diberi pengajaran yg sepatutnye..menitis air mata ku melihatkan tangisan mak cik tu.."dik bagi mak cik laksa 2,mtk maaf ye dik kecoh2 kat sni td..entah la dik makcik dah terlajak manje kan dia..da x tau nak ajar mcm mane..dia lah satu2 nye anak tunggal lelaki makcik.."

lalu not Rm 10 dihulurkan kpd ku..aku sempat mengerling ke beg duit makcik tu..tgl 10 rgt saja berbaki...smapinye hati ank die wat mcm tu..ank jenis ape la tu..moga2 ko akn dpt balasan yg stimpal dgn prangai dan perbuatan kau wahai anak..9 bulan ibu mengandungkan kau..bertahun2 dia menjaga kau,merawat kau..ini balasan yg kau bagi..kau malukan dia depan org ramai..seolah2 kaulah jagoan kerana berani menentang ibu kau..sesungguhnye balasan yg seksa akn menanti kau..bisik ku dlm hati..aku melihat makcik tu berlalu dgn perasaan yg sayu...

selama ni aku selalu memberontak dlm hati..kenapalah abah ngan mama selalu mengongkong aku,semua aku buat salah..sampaikan mereka menghantar ku ke maahad al islah..sekolah yg terletak di kawasan perdalaman yg hanya dikelilingi sawah padi..saat tu aku rasakan mama ngan abah x adil..aku dpt tawaran ke sekolah yg bagus..kenapa abah ngan mama tolak...aku teringat saat surat tawaran ke sekolah puteri wilayah dan SMAKL yg aku terima sewaktu aku baru nak melangkahkan kaki ke sekolah menengah ditolak oleh mama ngan abah..dan aku ditempatkan di sebuah ssekolah yg agak daif fasilitinye...betapa aku memberontak dan menggagalkan beberapa subjek aku..begitu kecewa mama ngan abah mase tu..baru sekarang aku sedar..tanpa semua tu..aku akn jd seorang yg demanding..seorang yg kurang ajar..dan aku tak mungkin akn jd seorang islamic student seperti sekarang..ya allah bersyukurnye aku...terima kasih ya allah...terima kasih mama n abah..kau x salah mendidik ku dgn ketegasan ku..aku mula terfikir dgn kata2 org dahulu..sygkan anak,tangan2kan...btol lah ape yg org2 dlu katakan..didik lah anak dgn cara yg tegas,tp penuh berhikmah..jadikanlah rasulullah sebagai model ikutan..sesungguhnye islam itu mudah dan indah...



leya farikha
4.53,bahagian pentadbiran pndakwaan JAWI

Tuesday, October 6, 2009

SI JELITA VS SI JELIK




Sedang aku sibuk2 membuat laporan dan daftar kes..aku sempat mencuri mase utk buka internet...skali aku terbuka 1 tajuk yg menarik..si jelita vs si jelik...seakan ada magnet yg menyuruh aku mmbaca apa yg tertulis di laman web tu...ohh ini rupanye isi kandungan nye..mmg menarik...disamping isi kandungan nye yg agak melucukan..terselit gak sedikit nasihat yg bleh djadikan tauladan...
ni lah serba sedikit apa yg trdapat kat laman web tu..



SI JELITA VS SI JELIK


kalau si jelita buat jahat
....
lelaki akan kata:mesti ada krisis dalaman, kesiannye...

kalau si jelik buat jahat
lelaki akan ckp:dah la muka x lawa,perangai pun same gak!


Kalau si jelita pendiam
lelaki akan kata:wow!ciri2 wanita idaman,pemalu maknanye...

kalau si jelik pendiam...
lelaki akn ckp:x reti berkomunikasi langsung,mcm sombong pun ade!!


kalau si jelita menolong seorang lelaki...
lelaki akn kata:inilah heroin sejati!!

kalau si jelik menolong seorang lelaki...
lelaki akn ckp:ala..taktik nak mengurat la tu...

Kalau si jelita dapat lelaki kacak sebagai kekasih...
lelaki akn kata:mmg padan,bagai pinang di belah dua...

kalau si jelik dapat lelaki kacak sbg kekasih...
lelaki akan ckp:iee x padan langsung!!,kene bomoh agaknye!..


kalau si jelita ditinggalkan kekasih...
lelaki akn kata:buta ape mamat tu..dpt awek cun pun lepaskan..
meh la kasi kat aku..

kalau si jelik ditinggalkan kekasih...
lelaki akn ckp:patut la kne reject,x mnepati piawaian langsung!!

kalau si jelita masak...
lelaki akn kata:dah la lawa,pandai masak lak tu...

kalau si jelik masak...
lelaki akn ckp:hmm..entah sedap ke tak...

aku pun x paham kenape org menilai kecantikan paras rupa...bkn nye hati...kecantikan itu akan berlalu seiring dgn usia..ttp kecantikan hati itu akn brkekalan slg ia tidak tercemar..bagi aku kecantikan atau kekacakan seseorang tu terletak pada hati nye...cantik hatinye..maka cantiklah rupa nye...ape2 pun renung2 kan lah....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget