rakan-rakan bloggers

Monday, June 22, 2009

pendapat aku...

sem nie ak banyak belajar tentang perkahwinan....huhu seram gak..mcm dah dekat je aku rase..
macam2 kes aku dah jumpa..terlafas talak..ckp kne rasuk laa..sbb isteri x lawa cerai berai la..
mcm2 hal..pasal bnda yg remeh temeh pun leh cerai...kadang2 ak terfikir..ape erti nya mereka berumah tangga...dan kemana kasih sayang yang dorang semai slama nie..
ntah la..makin lame aku blajar,makin aku tak faham ngan perangai manusia ni..
yang suami..lebih suka menghabis kan masa bersama kereta..
drpd bersama isteri..yang si isteri plak..lbih ske membelek bunga n koleksi peribadi..
drpd melayan suami..mane pergi nya sunah rasul dan ajaran ibu bapa..
sblm kahwin..sume nye macam syurga..aku hadap mke ko..ko hadap mke aku..tak rase bosan pun walau hari2 jumpa..sgala2 nya indah..tapi bila dah berkahwin..sgala memori bercinta tue..terkubur dan digantikan dgn perasaan x puas hati dan mnyesal..pnyesalan yang membawa kepada penderitaan hidup dan perasaan..anak2 mereka sisihkan..walaupun pd permulaan perkahwinan..anak itu umpama mercu kebahagian rumah tangga....sepanjang aku melaui hidup aku nih...macam2 perkara yang aku pernag jumpa..mak bapak bercerai,anak2 ntah kmane..mengharap dan mnumpang kasih sayang dr saudara mara..itu pun klu saudara sudi..
kalau tak..seolah2 hidup ni segan mati tak mahu lah..di usir kesana kmari..pernah kah dorang fikir kan kebahagiaan anak2..anak2 menderita disebab kan keegoan ibu bapa...
yang lagi menjengkel kan..ibu bapa bahagia disamping peganti baru..tapi anak2 tersiksa..denagn perangai ibu or bapa tiri dorang
x tengok lagi anak2 yang terbiar..ntah la..ape nak jadi ngan dunia skarang ni..manusia macam dah ktandusan prasaan sayang..macam robot yang x de prasaan..keegoan mnguasai segala2 nya...aku harap moga2 diri ini di jauh kan lah drpd sifat2 buruk yang boleh membawa kepada penderitaan orang lain..

Wednesday, June 17, 2009

sedikt coretan tentang dr ku

sblm aku terus melalut citer mcm2..biarlah aku perkenalkan diri aku dulu
cukuplah org knl ak sebagai leya je..yg lain tu private laa..x kan ak nak bagi tau
hehe malu..aku ni anak first dr 4 adik beradik..
hahaha..tp ak ni sulung tunggal tau..aku sorang je perempuan..
dlm family..sebab tu aku mcm manja sket ngan mak aku..
hehe adik2 aku slalu jelez ngan aku..tp nak wat camne..dah ak sorang je pmpuan..
sti lah dpt kasih syg lbih kan..kire fair lah..sbb adik2 aku rapat ngan papa aku..
aku ni..ntah laa..maybe disebab kan aku dibesarkan dgn
enviroment yg bnyak laki..dlm family aku..jd aku ni mcm kasar sket...
tapi hati aku ni still ag pink laa..luaran je..huhu..sebab aku ni still ingat lagi kat pesanan
arwah kawan aku..klu jadi perempuan tu..biarlah jadi yang mcm durian..luar nya tajam,tp isi nya manis dan harum bau nya..tapi jgn lak jd mcm kedondong..luar nya mulus dan licin
tp dalam nya masam dan penuh dgn duri2 yang tajam..so,ak decided aku nak jadi macam
durian..hahahahhaa....biar lah ape org nak ckp kat aku..janji aku jadi yang terbaik n jd diri sendiri..
ok lah..penat plak nak menaip nih..
stakat ni jelah nukilan tentang diri aku..
sayonara....

Tuesday, June 16, 2009

hari fist ak

dalam hidup ni..kte slalu merungut...sbab x dapet ape yg kita impikan..
ingin kan..tp pernah tak kte fikir yang slama ni..kte dah dapat lebih dari ape yang kte impikan..
kte x pernah puas atas ape nikmat yg tuhan bagi kat kita..
yang kita tahu..cme lah mrungut..
ak bkn nye nak ckp ak ni baik..
tp bagi ak kte kne hargai ape yang kte ade...
jd lah seorang yang berserdehana...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget