rakan-rakan bloggers

Tuesday, February 9, 2010

sis vs bro

sedang aku termenung...menikmati angin petang di tingkat sebelas
apartmen aku...tetibe aku teringatkan satu kisah yang agak melucukan bagi aku...
hmmm dah lama aku x bergurau senda ngan adik2 bujang ku..
rindu plak ngan suasana tu..

huhuhu aku teringat pulak pada suatu malam...adik ku ketiga..mohd fitry..leka menonton cerita seram di ruang tamu rumah...dan aku pula sedang leka membaca novel karya damya hana....huh
sedang kami berdua leka dengan kerja masing2...tiba2 adika ku yang kedua mohd riduan datang secara senyap2 dan menyergah fitry dari belakang...ape lagi..si fitry pun mengelejat x tentu pasal...hahahha memang lawak..
secara x sngaja aku pun tergelak..
.
disebabkan terlalu marah dgn perbuatan riduan..fitry pun bangun dan dgn spantas mungkin
mengejar riduan.....mereka pun berlari2 di depan aku..ak hanya memerhati sambil ketawa
dalam hati...tiba2 fitry keluar mengambil kasutnya di luar rumah untuk di baling pada riduan..
nak djadikan cerita...riduan mnngelak balingan fitry..secara automatik..tbe2 aku rse kpale aku sakit...muka aku berpasir..rupa2 nya kasut itu melekat dimuka aku..

apalagi..pmain dlm game ni pun brtambah laa...fitery hanya tersegeh2 memandang aku..dan riduan pulakgelak smpai terguling2....dgn muka yang menahan sakit dan marah..aku pun mengejar keduanya skali...dengan kasut yg secara x btauliah mlekat kat muka aku tu...
berlakulah aksi kejar mengejar...
yg akhir nya..

aku dpt menangkap kedua nye...hehehhehe...aku pun ape lagi..aku oleskan tapak kasut itu..kemuka kedua2 nye..dengan harapan x akan tumbuh jerawat dmuka itu..hahahhahaa..
kejamnye aku...dan aku sangkutkan kasut itu dileher fitry...lalu aku berlalu dgn gelakku yg seperti ahli sihir..wahahahahhaa...

kbetulan kasut itu agak bertanah..kerana LRT di prumahan kami..dlm tempoh pmbinaan..
trpaksalah mengotorkan kasut..untuk menaiki KTM disitu..ktorang anggap..itu just gurauan kecilyang menguatkan lagi hubungan kekeluargaan ktorang..ini baru sikitt yg aku ceritakan..

biarlah kisah2 lain tersemat di ingatan aku..hahahhahaa...bila adik2 ku bergusti...comfirm aku akn join skali..huhuhuhu..nakal gak aku nih....ryndu nye kat adik2 aku...cian dorang dpt kakak mcm aku..yg paling cibai skali adik aku yg riduan..hari tu ak sje je dress up ladies kai skirt ngan blouse n sedikit make up tipis..bleh lak die kate,ak x sangka aku ade kakak..haha siak btol.
tercengang aku seketika..yg ag x bleh bla bile dorang jeles..haha x abis2 kate ak ank manje mama..bla la weh korang tu manje ngan abah ak x kisah pon..windu lak nk suh mama sikat rambut aku...nk mama potong kan kuku huhu nk wat camne study..kne laa bkorban sket r
ermm balik nih kne blanje riduan la plak gedik tol r..mse ak blanje family hari tu die x de la
plak..kopak aku dbwat nyer..sib baik laa aku syg ko.lau x jgn harap!! haha luv u all laa huhu


leya farikha
kerinduan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang