rakan-rakan bloggers

Tuesday, February 9, 2010

sempurna ke kau???



disini aku teringin skali mengecam org yg bermulut jahat.....
sedar2 lah sket ngan mulut anda tu..tuhan kurniakan kita mulut...
secantik2 kejadia..knape nak dgunakan utk mngeji,menghina,memerli org....
kenapa tak gunakan kurniaan tuhan tu..dgn menyebut bnda2 yang baik...
nilah manusia,hati sendiri,dijaga rapi..mcm menjaga kaca yg bakal pecah...
sakitnya perasaan org,langsung x diambil kira...disini aku ingin melebelkan org yg bermulut jahat ni adalah seorang yg bgitu singkat akalnye...

betul lah pepatah arab mngatakan "kata2 tu ibarat pedang yg tajamnya bisa membunuh lawan"
aduhai...sedarlah wahai org yang brmulut jahat..hatimu itu itu..aku terguris juga,akn terluka juga...kalau disakiti dgn kata2 yang menyakitkan...
sempurna sangatkah dri kamu tu...
siapa kamu utk sakit kan hati org...
besar sgtkah dri kamu...
apa hak kamu...fikir2 kan lah...terlalu perfectkah kamu..
utk menghina,mengeji,memerli,dan menyakitkan org...
pikir2 lah sendiri......


sempurnanya kau bila kau kata kau tak salah.

sempurnanya kau menghina org sesuka hati...

sempurnanya kau bila kau kata kau dah matang dari umur kau 17 lagi.

sempurnanye kau bila kau mengata buruk tentang org...

sempurnanya kau bila kau suruh orang belajar mendekati kau tapi kau buat buat buta.

sempurnanya kau bila kau suruh orang sujud kaki kau.

sempurnanya kau bila kau kata orang pencilkan kau walhal kau yang tak nak bercampur.

sempurnanya kau bila kau kata kau tak pernah nak menyusahkan orang lain.

sempurnanya kau bila kau hakimi orang dengan cara kau sendiri.

tapi sempurna ke kau kalau semua orang di sekeliling kau cakap buruk pasal kau di belakang kau? boleh jawab?

mende ni aku post sebab tetibe de org kate kat aku..lau nk tngok babi tngok le leya
biadap btol..ustat pon bleh marah lau ckp mcm tu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget