rakan-rakan bloggers

Monday, February 8, 2010

jejaka idaman hati


Lirik Wali - Baik-Baik Sayang :
aku tak ingin kau menangis bersedih
sudahi air mata darimu
yang aku ingin arti hadir diriku
kan menghapus lukamu sayang


karna bagiku kau kehormatanku
dengarkan, dengarkan aku

reff:
hanya satu pintaku
untukmu dan hidupmu
baik-baik sayang
ada aku untukmu

hanya satu pintaku
di siang dan malammu
baik-baik sayang
karna aku untukmu

semua keinginan akan aku lakukan
sekuat semampuku, sayang
karna bagiku kau kehormatanku
dengarkan, dengarkan aku


kenape aku post lirik lagu ni kat sni eh???da x de idea eh??bukan2..yg pastinye mse mula2 aJustify Fullk dgr lagu nih aku ase terpikat sangat ngan lirik die..korang x rase ke lirik die tu sweet sangat..
lelaki dlm lirik nih mmg mmpunyai cinta yg sangat murni..sebab lelaki yg btol2 syg kat sorang girl ni die akn jge kehormatan perempuan nih..bkn nye ambik ksempatan dgn merosak kan nye..hmm agak2 nye wujud tak lelaki yg mcm dlm lirik lagu nih..ntah r not easy to find..dunia da makin advance..mcm2 nak kena pikir..nk carik calon suami ngan isteri pon susah..zaman2 mak2 n bapak2 kite dlu senang je.pilihan family bahagia smpai anak cucu..tp skarang ni pilihan family pon da x leh caye sgt.bkn nye pe..yelaa dpn family kite pijak semut pon x mati..blakang2 mnyetan nye na'uzubillah..aku jelez lak ngan family nani..parents die langsung x kisah educated,kerje n siapa bakal somi die asal kan agama ok smbahyang x tinggal da kire dpt lampu ijau..aku ni nasib laa jd org perak..setiap kali ade je bf msti mama or auntie2 n nenek tanye...da kerje ke??kerje ape??blajar??kat mane??gaji berape??mampu ke nak sara anak kami nih??adess blom ape2 ag da tnye camtu...hmm nk wat camne da adat..x caye korang survey r..org perak mmg camtu.ag2 ank pompuan sorang mcm aku nih..sbb tu laa ijam ngan ery lari..hahahaa..ak pnah tne k.long aku yg mncipta kontroversi memilih org yg hanya blajar smpai drjah6 sebagai bakal suami..giler pnyer tentangan r die dpt..ngeri ak nengok nyer smpai kan auntie2 suh couple n siap carik kan pasangan ag..huwaaa dasat2..tp alasan dorang btol gak..sekufu tu penting supaya lepas kawen ti x de yg ungkit2 n rse rndah diri..tp lau pndai take over umah tangga tu ok jew..nasib baik laa big family akhir nye tewas ngan budi pekerti abg lan tu..kaya pekerti tu yg memikat hati nenek..adess n then after kes k.long nih.soal sekufu tu da kurang dipersoalkan..tp bg aku x bnyak yg aku harap dlm hidup nih..dpt lelaki yg mcm dlm lirik lagu tu,yg jge solat nye n baik ngan family die..tu jew..ijam???rejected kot..family ak pon die x respect ni kan lagi family die sndri..alhamdulillah allah bg ptunjuk kat aku..moga2 lepas nih allah ketemukan aku dgn adam aku yg betol2 ak dcipta dr tulang rusuk die..huhu tingi nye berangan..
ntah laa lau bacaan al-quran dr die leh mempersonakan aku..tp cinta tu cinta palsu..huhuhu k laa end kat sni laa mls lak nk garap pnjang2 nih...sayonara daisukina hito

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang