rakan-rakan bloggers

Tuesday, February 9, 2010

manusia aty binatang

Justify Full


hmm bapak bosan nye malam nih..nak citer sal pe ni ek...ermm haaa tibe2 teringat lak kisah yg spatut nye au post tp ak x post..ni citer pasal lawatan kebajikan aku kat HUKM hari tu..aku just lawat wad kanak2 jew..cian dorang da laa tecik ag..lau sakit pon terdaya nangis jew..bkn nye tau nk ckp sakit..aku tertarik lak nk dekat ngan adik dinie hakimie nih ecehh nme sedap tp mrh2 aku pelik gak r..aku g dkt ngan budak tu ak pndang die lame2 smbil snyum..tbe2 syera jerit kat aku..woit leya budak kecik pon ko nak goda ke..haha bkn nye ape..eye contact tu..ak pon tnye laa
kimie sakit pe??dorang sume pgl die dinie..ak lg selesa pgl die kimie kot,ag sedap dpanggil..eh2 tetibe nak plak die jawab..rpe2 nye kimi sakit ketumbuhan kat otak..ya allah!!budak sekecil kimi ni mnaggung sakit yg berat tu..ak tnye kat kimi..

kimi x takot ke??jawapan yg die bg btol2 wat mata aku bergenang.."mak kimi ckp lau kimi mati pon kimi msuk syurga sbb kimi kecik ag"huwaaa sedih wooo ingat pe aku ni pnyer r takot mati..budak nih ilek jew..insaf aku sekejap...ak yg just migrain ni pon lau dtg sakit aku mcm nk ptus nyawa..ni kan ag budak sekecik kimi nk tangung ketumbuhan kat otak..ya allah kau kurangkan lah penderitaan budak tu aaminn..ak pon g kat ward sebelah..tbe2 ak nmpak sorang budak dlm umo stahun terbaring sorang2 ats katil baby.yg ag pelik x de parents kat sisi die..ramah lak ak dok tnye nurse tu "mne parents baby ni kak??"bile ak tau asal usul nye tbe2 ak rse mcm sedih r..rpe2 nye parents die buang die kat reban ayam..ya allah cantik nye budak tu..blh dibuang..asal nye budak tu bayi yg ckup sifat n sihat..tp bile da dhurung semut..hmpur sume organ dalaman die rosak..na'uzubillah manusia berhati binatang je sanggup wat ank mcm tu..

org yg da kawen x dpt anak tu susah payah g brubat nk dptkan anak..korang dpt anak senang2 je buang..ingat senang ke nk buat n dpt anak..thats an art to do k..its not just wham,bang ,n shoot..ah sudaa merapu da aku nih..tp mmg sedih r..cian ak nengok budak tu die mcm nk bngun.tp tngok mcm x larat..nk bukak mata pon mcm x larat..mmg lahanat tol mak bapak die tu..x mo anak, org len nk.x yah wat camtu bg je kat org yg nk anak...sti die akn igt dose die seumur hidup..moga2 allah laknat die


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang