rakan-rakan bloggers

Monday, October 12, 2009

pentingkah ayah??

ketika berjauhan..
jelas terasa hangat kasihmu ayah..
betapa kurindukan redup wajahmu..
hadir menemaniku..

terbayang ketenangan..
yang selalu kau pamerkan..
bagaikan tiada keresahan..

walau hatimu sering terluka ..
tika diriku terlanjur kata..
tak pernah sekali kau biarkan
diriku sendirian..

ketika ku dalam kedukaan ..
kau menatap penuh pengertian..
disaat diriku kehampaan..
kau setia mengajarku..
erti kekuatan..

terpancar kebanggaan..
dlm senyummu..
melihatku berjaya..
ketika ku kegagalan..
tak kau biarkan aku terus kecewa..

dengan kata azimat..
engkau nyalakan semangat..
restu dan doa..
kau kirimkan..
ayah...

leya farikha..
4.22pm
bahagian pendakwaan jawi
***********************************************************************************
selama ni..kita selalu berkata pasal ibu jew..dlm bnyak2 cerita pun..semuanya berkisarkan tentang ibu..walaupun aku tau darjat ibu tu tinggi kerana ibulah yg melahirkan,menyusukan ,dan mendidik kita..namun..jgnlah kita lupakan jasa2 ayah..tanpa ayah siapalah kita ni..kita berasal dr benih ayah..ayah yg bersusah payah mencari rezeki utk kita..ayahlah yg mengajar kita erti kehidupan dan realitinya..tp yg aku herannye..ade la sorang makhluk allah ni..sikit pnyer blagaknye dia ngan ayah dia..mcm lah die tu besar sgt smpaikan ayah dia nak kne dgr ckp dia..aku ase ayah dia tu bkn nye x nak lempang dia..tp cme ayah dia tu tgh bersabar..ske2 ati lak dia kata kat ayah die yg ayah tu x de hak nak masuk cmpur urusan hidup dia..helloo..ko tu lahir dari benih sape??kambing ke??geram btol aku tngok anak2 yg x brtauliah nih..kalau ye pun panas baran..jgnlah ditengking ayah itu wahai anak..walaupun ayah itu seorang lelaki..tp hatinye hati manusia syg oii..tau ape erti kecil hati,sakit hati,makan hati...jgnlah kau sakiti hati insan yg banyak jasanye pada kau..yg memberi nafas kepada kau..sesekala..korbankanlah rasa x puas hati mu..korbankankah perasaanmu demi org yg selama ini sanggup mengorbankan masa,nyawa,hartanya demi mu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget