rakan-rakan bloggers

Tuesday, April 6, 2010

ilham di mataku

di waktu rindu..
ku mengemis secebis ihsan..

air mataku..
yg bergenang kau biar jatuh..

berlinangan..
tanpa kau cuba memujuk ku..

tergamak lihat
ku tersungkur
digamit hampa..
sisa hari

ku sarat mendung
menanti hujan

bertahun lama..
aku pun derita sendiri
bertingkah sedih dgn sepi
apa mungkin takdir ku begini
akhirnya tuhan..

berikan jwpn yg pasti
bkn nya ak yg berdosa
dambakan cinta suci..

sebaliknya kau
buta hati..
tak nmpak kasih yg kau cari
diri ini menangis di depan matamu..

ya allah sesungguh nye ak berasa amat takut utk menikmati nikmat bahagia mu..ak sungguh takut utk menghirup udara yg dpenuhi dgn ktenangan yg engkau berikan..aku takut aku terleka dan terlupa sehingga aku lemas dlm kebahagiaan itu..ya allah cukuplah segala dugaan utk aku..aku tahu bkau amat mnyayangi hambamu..jgn lah kau duga hati ku lagi ya allah..aku dah tidak mampu utk menghadapi dugaanmu..ya allah jika kau mengurniakan bahagia pada ku kau kurniakanlah bahagia yg sederhana agar ak tidak kecewa bila kau menarik nya dari ku..aku insan biasa yg allah ak insan yg lemah..ak x sekuat yg ak sangka..hati ku terlalu rapuh utk berdiri dgn kekecewaan yg engkau berikan..hanya 1 pinta ku ya allah jika die tercipta utk ku kau permudahkanlah..jika die bkn utk ku..kau jauh kan lah dia dri ku..dan jika perasaan ini mnyayanginya keranaMU kau bantulah kami...dan jika ianya kerana nafsu semata kau lontarkan lah bayang nya jauh dr ku..aaamin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang