rakan-rakan bloggers

Thursday, December 2, 2010

si Gadis Yg Mencari Hala Tuju

Kaifa haluk ya blog ku..huuu..e’eh lpe lak nak bg salam..assalamualaikum w.b.t.setelah sekian lme ak sibuk dgn study n hidup aku  baru sekarang aku berpeluang utk  update blog yg sekian lme ak x update..kali ni aku nk cerita tentang seorang gadis yg hilang arah tuju!!
mcm base hidup gadis ni kadang2 hepy kadang2 tak..lately ni dia ase hidup die serabut sangat..ntah kenapa pon die sndri  x pasti.yg pastinya banyak yg blaku dlm masa terdekat ni..mcm2 perasaan si gadis tu ase ....rasa dikhianati kwn baik sndri..rase ditipu oleh org yg penah die syg dulu,ase sakit kerana die mngambil kputusan utk meninggalkan dan melepaskan seseorang yg telah die syg..terasa sesak sangat idup si gadis ni..sampaikan kdg2 dia ase mcm da x kenal dirinya sape..kegembiraannya lenyap sekelip mata..hari-hari yg dia lalui terasa kosong..rumah bkn lah tmpat yg mngembirakan utk si gadis..kolej pun mcm tu.dgn kwn2, kegembiraan si gadis hnya sekejap je..bila dia sorang2 blek..dia terasa sunyi n kosong..si gadis seolah2 tercari2 balik kemana hala tuju hidup dia yg sebenarnya..ape matlamatnya..ape pendirian nya..dia mcm ne org nye..si gadis  da lupe..dia  mcm da x knl dirinya sendiri..dia ase pelik sangat..si gadis mrase sunyi walaupun ramai org kat sekeliling dia..bile dia sorang2 yg die tahu hanya lah menangis2 dan menangis..kenapa die jd lemah mcm ni..bak kate kwn nya si fendy  “bkn ke ko ni seorang yg tetap ngan pendirian kau..mana pergi pendirian kau tu??mne pergi si gadis yg kuat smangat tu,” si gadis hanya mampu diam je..dlm hatinya bertanya sendiri..mana perginya?? Kenapa bila diduga die jd lemah??die jatuh!! die tersungkur!!  die rase jauh..die rasa jauh dgn mamanya..dia rasa jauh dgn roomatenya,kwn2nya.. maafkan aku!!!maafkan aku!!!rintih si gadis..
 “ Aku x tau kenapa aku jd mcm ni..sekelip mata aku jd hipokrit dgn dri sendiri..bibir ku senyum..tapi dalam hati ni sebak bepanjangan..dadaku trase penuh..aku masih mampu ketawa,aku masih mampu gembira..hebat!! kalau aku ni seorang pelakon..msti aku da dpt award!!hanya aku yg tau kekalutan dalam hati aku ni..aku Cuma insan biasa..fahamilah aku aku manusia biasa!!x de ape2 yg istimewa dalam hidup aku..aku bkn siapa2 dalam dunia ni atau dunia seseorang  mahupun dunia sesiapapun..i’m nothing!! I’m useless.loser,seorang yg telah terjatuh dlm perjalanannya..banyak tgn yg m’hulur utk membantuku bangun..tapi tgn yg dihulurkan tu terlampau jauh..x dapat aku gapai.. x kurang juga ada yg seakan mengejek dan mentertawakan kejatuhanku..yg mengacah m’hulurkan tgn dan mlepaskan setelah tgn tu cuba aku gapai..lalu aku terjatuh buat kali kedua dan lukanya lagi dalam berbanding luka yg pertama..”Rintih jiwa si gadis itu..
si gadis menangis dan terus menangis..smpailah hatinya menegur.. “wahai gadisku..tidakkah kau sedar bhawa kau bkn keseorangan dibumi ini..lupakah kau  pd penciptamu yg maha pengasih dan penyayang??lupakah engkau bahawa kau masih boleh mengadu pdnya..dan jika kau kasihkannya ,kasihmu itu akn sentiasa berbalas..lupakah engkau utk menceritakan rasa sedihmu itu pdnya??lupakah engkau utk memintanya sedikit ketenangan utk kau hadapi dunianya yg penuh cabaran ni??..bangunlah wahai gadis..bangun!!..gapai cinta yg esa..tangan mu akn sentiasa disambut  dan  ketahuilah dirimu sentiasa ditemani rahmatnya yg x terbanding..bangunlah gadisku!!”
Tersedar dari lamunannya..gadis itu tersenyum.. “pasti akn ada cerita gembira dlm ceritera hidupku..pasti derita ini x kan berpanjangan..pasti akn ada mentari yg menyinari kegelapan hidupku..tapi..sempatkah aku merasakan semua itu..aku yakin tuhanku tidak akn membiarkan aku kembali pdnya dgn perasaan yg terkilan,moga2 akn ada sinar bahagia di akhir2 sisa hidupku”
Akhirnya si gadis itu tersenyum dalam tangisnya..tapi senyumannya kali ini terisi bekalan semangat utk menghadapi hari2 nya yg sukar..semoga si gadis tabah menjalani hidupnya aamin..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang