rakan-rakan bloggers

Thursday, December 2, 2010

Precious Moment

Salam..lme ak xjenguk blog kesayangan aku nie..bz sangat..keje2 smpai demam2 dbwatnye..komen yg penyelia bg kat aku..aku seorang yg bsungguh2 dan teliti dalam menjalankan kerja wow!!antara ktorang bertiga..komen aku agak bley bla gak r..spanjang praktikal kat mahkamah syariah wilayah persekutuan kuala lumpur ni..lagi berkobar2 smangat aku nk jd pngamal undang2..yelaa da sume ak nmpak depan mata..aku bkn nye nak jd peguam..tp aku lebih terarah nak jd pegawai sulh..ape tu??pegawai sulh ni kire mcm pendamai antara pihak2..kire mcm kaunseling gak r..cme bezanya ni bkenaan dgn keluarga islam..sulh ni bnyk jenis..bkn takat sulh suami isteri je..sulh antara anak ngn parents,menantu ngan mertua,abg ngan adik,pelanggan ngan penjual..mcm2 r..mendamaikan pihak2 yg bertelingkah.tempat 1st aku jejakkn kaki kat mahkamah tu ialah “ seksyen sulh” so, bleh agak kan knape ak nk jd pegawai sulh..ak x berminat nk jd hakim wanita ke3 malaysia atau yg ke seterusnya..sbb aku ni emosi..belum tentu ak bley berlaku adil dalam m’buat penghakiman..bkn nye ak x bercita2 tinggi..tp dalam bab ni agama perlu dpandang gak..agama yg 1st !!  jd hakim ni bkn nye kerje senang..kalau aku tersalah mcm ne..free2 je dpt saham neraka..bg aku jd hakim ni umpama sebelah kaki kat syurga n sbelah ag kat neraka..payah!!da  r skrg ni org dok piker duit jew..yg betul pun dputarnye..pesalah pun bleh jd org paling suci didunia tau..bg aku ckup r ak slamatkn keluarga2 saudara seislam aku..bermula dr dlm keluarga..stakat ni, tu je yg aku mampu buat..bkn nye ape aku kesian kat anak2 dorang,mak pak dorang pentingkan diri sndri..lpas cerai anak2 merempat ..x terbela..bnyak da cth dkat dpn mata aku nih..tmasuk lah keluarga terdekat aku..soo aku pasang azam kalau x bleh halang pun..kurangkanlah jmlah mak pak yg pntingkan diri ni..klau ase korang da goyang2 sblm kawen tu..x yah r teruskan..bnyak yg akan merana nanti..cbe2 laa dok diam2 pikirkan org len..jgn piker diri sendiri je..ni yg ak nk stat membebel ni..aku bengang!!ksian kat budak2 yg x berdosa tu..mcm2 hal..sebab tu laa aku nk bg nasihat kat org pmpuan ni cariklaa laki yg beriman..toksah pndang ghete(harta) je muka lawo2 tp prangei x semenggah watpe..bikin panas je..lelaki yg beriman ni..bila die suke dia akan sayangi..kalau die x ske die x kan sakiti..ni laa beza laki n pmpuan yg beriman dorang tau tanggung jawab..tp tu r kalau nk yg soleh korang kne r solehah..nk yg solehhah kn r jd soleh..attoyibbin li toyyibat..igt islam menerima korang ats dasar sape korang skrg..bkn sape korang sblmnye..asalkan korang bertaubat secara automatic seorang placur pd masa silamnye..jd solehah disisi allah taala..asalkan taubat nasuha..dr stu r keluarga yg bahagia blh terbina..ak tau ak ni bkn perfect sgt pun nk nasihat2 org..aku ni pmpuan tp x rupa pmpuan…bak kate munie.. “boyish” tp ak tau tanggung jwb ak sbgai seorang ank,hmba,pelajar..renung2kanlah ape yg aku bebelkan nie n selamat
 beramal..wink,wink,wink…
















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget