rakan-rakan bloggers

Wednesday, March 24, 2010

hati berbicara

assalamualaikum...
errmm ..lately ni rase hepy sesangat..huhuhu ati berbunga riang..nak wat camne..someone makes my life soo colourfull n wonderfull..
hati brkata:hish leya farikha..berpijaklah anda di bumi yang nyata..x ambik pngajaran ngan ape yg dah pernah berlaku ke..
aku:hmm nak wat camne..perasaan ni menghalang..tapi hati ni kuat menentang..tapi..die btol2 buat aku heppy..
hati berbicara:tp betul ke die org yg bakal bawak ko keluar dari pintu yg terkunci selama ni??
aku:entah lah aku pon x pasti..tapi aku dah biase terkunci kat dalam bilik yg x de cahaya ni..
hati ku berbicara:sampai bile kau nk terpaku di pintu yg tertutup..sedangkan banyak lagi pintu yg terbuka untuk ko...
aku:dulu dah pernah ak pernah pergi kat pintu yg trbuka tu..and lastly aku terkunci didalamnye..smpai skarang..ape lg yg perlu aku harap dalam hidup aku..layak kah aku berharap sesuatu yg menjadu takdirnya???
hati ku berbicara:kau juga insan biasa..kau layak dapat ape yg insan lain dapat..jika kau x sempurna..begitu juga mereka..banyak lg yg boleh kau harapkan dlm dunia ini..kata2 mu ini seolah2 kau lupa yg tuhanmu mencintaimu..kau lupa selama ini tuhanmu sentiasa ada disisi mu..yg menerangi kegelapanmu..
aku:aku tidak pernah lupa..tetapi aku leka dgn dugaan dan kedukaan yg diberinya..aku x kuat melalui dugaan darinya..
hatiku berbicara:sesungguhnye idupmu x kan manis,andai jalan yg kau lalui x pnh berliku,kiranya engkau tahu ,bhw dsetiap likuan hidupmu itu trsembunyi nilai yg blm kau singkap kerana kau msih melalui jln itu dgn jemu..kau gundah saat dlikuan itu.kiranya kau tahu dr likuan itu buat kau kuat menggenggam tabah,bjalangagah.trus n trus mnyusuri jln & kau singgah dtiap likuan ..kau singkap erti yg bernilai dr sebuah..UJIAN KEHIDUPAN..
aku:terima kasih duhai hati..aku akn sentiasa ingat pesanmu itu..aku akn cuba menikmati hidup ini dan lalui dugaan itu dgn sabar..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget