rakan-rakan bloggers

Tuesday, March 9, 2010

bile short sem da bermula...


salam...

adess malasnye laa nk study..short sem lak tu..alaaahai..org len syiok2 b'cuti aku lak dok sini menghafal..mesti mati kebosanan aku ti,hmmm nasib badan laaa nk wat camne.sndri carik pasal bak kate abah,muke ak ni muka m'bawa masaalah..tp len lak yg mama ckp..mama kate aku ni pmbawa rezeki n lambang cinta mama kpd abah..how sweet mama aku nih(^_^)huhu maybe abah x dpt terima yg satu2 nya ank pmpuan die da dewasa n x perlu dkawal spenuhnye..

dr awl ag mama n abah da ckp..dorang bg aku bebas..tp skali je ak wat hal.lesen kebebasan tu akan digantung slame lamenye..OMG!! ngeri aku lau asyik kne kurung..alhamdulillah ak msih ag jd dri aku n x terpengaruh ngan anasir2 yg sentiasa mnggugat iman aku..aku dpt rasekan perubahan dlm diri aku wlu pun sikit..hmm kalau laa ak x protes mse sem 1 tu..confirm ak x yah ambik short sem nih..ak tpakse delay subjek ni sbb bnyak sgt yg kne hafal..da la ak ni pesakit migrain yg tegar..wahaaa jeles nye ngan dak2 yg dpt cuti..sti dorang tgh senang lenang skang nih..

sume ni gara2 konon nye laa nk protes x mo ambik course law..konon nye nk gagal kan sume subjek sem 1..lastly syok sgt jwb mse exam..(da lme x exam..gian lak(^_^) ) trus lulus dgn jaya nye sume subjek aku..kcuali subjek QFQ1210..abah pon ape ag..perli2 aku r..bdesing gak r telinga.."aik,abh dgr org tu x minat law..law is all about fact laa,bosan laa,undang2 dcipta utk dlangar laa..tbe2 die dpt 4 untuk subjek law..ermm lau da jodoh kesitu..redha je laa"perghh!!! hancur punah impian ak utk tkr course..ak sbenar nye minat IT,counselor n psycology yelaaa abah bg 2 pilihan..msuk UMT ambik bidang aquaculture or msuk kuis..pilih bidang sndr..

UMT??oh tidaaak jauh tu kat terengganu..ag satu..ak ni kesian tngok ikan2 kne bedah ngan abah aku,inikan lg ak yg nk bedah ikan tu..Oh tidaaaak!!! mlonjak2 ati ak nk msuk kuis..konon laa dpt pilih bidang sndr..skali dpn ust halim..ust tanye.."kamu nk ambik bidang ape??kne tanye kamu..x leh tnye ayahnye..sbb kamu yg nk study" dgn senyum lebar ak nk ckp IT or masscom...tbe2 ak tpandang abah..abah bg hint ngan suh ambik law..oh tidaaak!!! rse nk nangis ak mse tu..mne tak nye..peguam tu cita2 yg ak blacklist dr ak skolah ag..jd pguam brmakne ak da tempah tiket ke neraka..sbelah kaki kat neraka n sbelah ag kat syurga..OMG!! rse nk mnangis pon ade mse tu..dek krn kputusan spm ak bg subjek PQS n PSI agak mmberansangkan..jd automatik ak dterima mnjadi law student..h

mm rela je laa walau pun tpakse..1st ak msuk kuis,ak da tbayangkan classmate ak sti skema2 je sumenye..oh tidaaak!!!bosannye idup ak x colourfull langsung!! skali..luar jangkaan daaa..sume otak lbey kurang aku jew..senak perot ak gelak kan dorang.1st expectation dorang kat aku.."sombong"wahahaha..lps da kenal aku 2,3 bulan kitorng 1 class jd rapat..slalu hanging out together n ak mmg btuah r dpt classmate mcm dorang..dorang gelar aku booduck chomel sbb dorang tnampak nick ak tu kat friendster..teruk gak r ak kne sakat time tu..nme booduck chomel tu ak dpt time skolah dlu..ape2 pon skarang ak redha ngan jalan idup aku..agaknye mmg bakat aku dlm bidan law..cme ak je yg x prasan hakikat tu..so conclution short sem nih..sndr carik pasal.sndri tanggung r!!! chao (^_^)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang