rakan-rakan bloggers

Wednesday, August 13, 2014

a goose dreams

Salam and hello peeps!!  Hari ni aku nak share satu lagu yang setiap kali akan aku dengar bila aku rasa down and hampir berputus asa..tajuk lagu  ni a goose dream by insooni..lagu ni mencerita kan tentang seorang yang mempunyai impian dan nak sangat capai impian dia..
Entah kenapa aku rasa lagu ni relate sangat dengan aku…pernah ade seorang pegawai di jabatan agama islam wilayah, tempat aku praktikal dulu cakap yang aku ni macam obor..berkobar-kobar semangat nye tapi perlukan seseorang untuk memegang nya dan menyalakannya..ye aku ade impian yang besar. Impian yang aku simpan sejak sekolah menengah lagi, aku  bercita-cita nak belajar sampai dapat atleast master dalam bidang yang aku minat..dan yang pasti nya impian aku nak sambung belajar di luar Negara tapi kita hanya merancang dan allah yang menentukan segalanya memang aku tak dapat sambung belajar pun walaupun masa tu aku dapat banyak tawaran..

Tapi takpelah berkorban untuk keluarga, mungkin rezeki aku ditempat lain, tapi yelahh siapa yang tak jeles tengok kawan-kawan lain futher study siap ade dah yang nak ambik DSLP ngan chambering..padahal dulu aku lah yang paling bersemangat membayang kan aku akan jadi seorang  pengamal  undang-undang dan selalu dipuji atas kelantangan aku dalam pembentangan dan hujahan.

setiap kali aku dengar lagu nih mesti aku menangis..aku nak jadi yang terbaik, aku nak ubah nasib keluarga dan yang pastinya suatu hari nanti aku nak bagi yang terbaik untuk bakal anak-anak aku..jauh kan aku berfikir?? Orang kata “relax lah kau masih muda lagi” tidak bagi aku, setiap saat mengingat kan yang umur ku telah sesaat berlalu dan adakah aku dikurniakan umur yang panjang untuk berbakti??aku bukannye nak bagi kemewahan dekat bakal anak-anak2 aku..Cuma cukup lah mereka selesa dan dapat capai impian mereka suatu hari nanti..aku tak nak bagi alasan “ tak cukup duit” sedang kan mereka ade keinginan untuk belajar.


Aku bukan saje-saje nak poyo cakap macam ni..tpi ini yang aku maksud kan aku betul-betul maksud kan..sebab zaman sekarang ni, perempuan dah tak boleh nak mengharapkan lelaki.cukup lah banyak contoh aku tengok depan mata, si suami lepas tangan, dan segala perbelanjaan isi rumah isteri kena tanggung padahal asalnya konsep isteri bekerja adalah untuk bantu suami..jadi  dari sekrang ni aku kena bekerja keras  mencari kerja yang betul-betul dapat menjamin kehidupan aku and keluarga aku pada masa akan datang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Miss Nuffnang