rakan-rakan bloggers

Saturday, March 19, 2011

Annur Aquaculture Development



ANNUR AQUACULTURE DEVELOPMENT adalah syarikat perniagaan yang didaftarkan pada Januari 2007 di Kuala Lumpur, Malaysia . Syarikat ini ditubuhkan khas untuk projek yang berkaitan dengan perikanan, khasnya pembenihan udang Galah dan ikan air tawar kerana kepakaran pengarah operasinya bekerja selama lebih 20 tahun dalam bidang tersebut.
galakan dan insentif yang diberikan oleh kerajaan untuk meningkatkan tahap pengeluaran sektor pertanian, untuk memenuhi permintaan domestik dan eksport serta mengurangkan jumlah import barangan makanan, telah menggalakkan pelaburan dalam bidang ini.
permintaan terhadap produk makanan berkaitan ikan / udang akan meningkat sehingga 1.6 juta tan metrik menjelang 2010. jabatan perikanan telah menetapkan sasaran pengeluaran akuakultur sebanyak 600,000 tan metrik, bernilai rm 6.5 bilion dapat dihasilkan daripada aktiviti akuakultur menjelang tahun 2010. ANTARA STRATEGI PEMBANGUNAN YANG DIRANCANG, ADALAH DENGAN MENINGKATKAN PRODUKTIVITI SISTEM PENGELUARAN DAN MEMBANGUNKAN PROJEK TERNAKAN SECARA BESAR-BESARAN MELALUI PENYERTAAN SYARIKAT SWASTA.
OLEH ITU FAKTOR-FAKTOR YANG DI ATAS TELAH MEMBUKA PELUANG PENDAPATAN DAN PERNIAGAAN YANG BERPOTENSI UNTUK DICEBURI OLEH MEREKA YANG BERMINAT.

KURSUS YG DITAWARKAN
Terdapat banyak kursus yang disediakan oleh pihak kerajaan melalui badan-badan yang bertanggung-jawab termasuk juga daripada pihak swasta. Kami di Annur-Auaqulture juga menyediakan latihan, kursus dan khidmat nasihat dalam bidang akuakultur merangkumi pembenihan, pembiakan, penyediaan ladang/kolam ternakan dan sebagainya bagi ikan air tawar dan udang galah, antara kursus-kursus dan latihan yang disediakan:
  • Pembenihan Udang Galah

  • Pembenihan Ikan Air Tawar

  • Sistem kolam penternakan/pembenihan komersial

  • Tangki Fiber

  • Ikan Hiasan



  • Setiap kursus disediakan dengan cara yang mudah difahami dan praktikal. Dengan mengikuti setiap kursus, kaedah dan tunjuk-ajar yang disediakan ianya mampu memberi pulangan dalam pelaburan anda.
    Sila Hubungi:
    ANNUR AQUACULTURE DEVELOPMENT,
    KG. TANAH LESEN, JALAN TANAH WAKAF,
    PEKAN BAGAN TERAP, SUNGAI BESAR,
    45300 . SELANGOR DARUL EHSAN ,
    MALAYSIA .
    NO.TELEFON : 03-32162840
    MOBILE : 019 2597570 / 019 6479129
    WEBSITE : http://www.annuraquaculture.com.my
    E-MAIL : enquiry@annuraquaculture.com.my

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


    Miss Nuffnang