rakan-rakan bloggers

Sunday, January 23, 2011

Maafkan ketidaksempurnaan ku

Assalamualaikum..lately ni aku ase x sedap ati sangat..ntah kenape pon ak x taw..ase berdebar2..ase sebak pon ade..ak x paham ngan diri aku sendiri..ase nak nangis je..always..ak dpt asekan yg diri aku ni dah jauh mnyimpang..dan ak dpt rasekan segala perangai yg telah pun ak kuburkan..perlahan2 mnyerap kedalam diri aku balik..dan ak keliru..ak ase x dpt nk control sume ni..amarah aku..ak dpt asekan banyak pihak yg terluka n sakit dgn perubahan aku ni..ape yg ak rase bile realize sume ni??aku ase takut..ak x dpt nk kmbali ke masa lampau utk ubah kmbali ape yg telah ak lakukan..ak takut insan-insan kat sisi aku x dpt memaafkan kesilapan aku..ak takut mereka makin jauh dr aku..ak telah meluka kan bnyak pihak..

disebabkan terlalu ingin mlindungi diri sendiri..ak sakitkan insan2 disekeliling aku..ya allah ampuni hambamu ini..sesungguhnya ak mnyesal di atas kesilapan ku ya allah..lebih baik ak jd insan yg hanya diam bile disakiti drpd ak berpura2 bangkit dan melawan..dan akhirnya menyakitkan banyak pihak yg langsung x bersalah..ego itu benar2 telah memakan diri..perasaan bersalahku dah x dpt dibendung lagi..mcm mane utk ak beritahu kpd semua bahwa ak mnyesal atas perbuatan ini..mampukah ak bertanggung jawab dan meminta maaf atas kesilapan dan keterlajuran percakapan ini??kepada mama dan abah..kakak minta maaf bnyak2..andai anak mama n abah ni bknlah seorang yg taat kpd mama n abah..disebabkan ego kakak sebagai seorang anak..kakak melampaui batasan insan..dan mnyakitkan hati kalian..sungguh!!x terlintaspun dihati ini utk m'gugurkan mutiara
berharga milik kalian.

.tetapi usia remaja yg memberontak ni m'buatkan kakak lupa diri dan telah meninggikan suara ke atas kalian..tp skrg..anak mama n abah dah kmbali..aleya akn cuba utk jd anak yg solehah utk mama dan abah..dan juga pendinding ibu-bapa dr api neraka..aamin..Juga tidak lupe kpd rakan2 ku..maafkan segala salah silapku..sudilah kiranya kalian terima diriku seperti yg mula2 kalian kenali dulu..dan kpd (SF)ataupun insan yg telah kugelarkan beruang kutub..ak bnyak melakukan kesalahan kpd dirimu..dan ianya tidak disedari kamu..dan kerana egoku ak telah menyakiti kamu..terlupalah aku bahwa kau slh seorang sahabat yg selalu menggembirakan ku pd suatu ketika dahulu..dan ak pula selalu mnyakitkan dirimu dgn kata2 ku..maafkan aku..sesungguhnya ak berterima kasih kpdmu kerana hadir dalam hidupku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget