rakan-rakan bloggers

Thursday, August 27, 2009

RA vs MA

adoyaii dah msuk sem3 nih..aku rasa malas sangat nak g class
adoyaiii tahap malas yang mlampau...
lagi2 class pagi..smpaikan seha terpaksa menarik aku bngun dari tilam
empuk kpunyaan aku..smpaikan mun sanggup memijak kaki aku..
dengan kakinya yang basah...(baru lps ambik wuduk)hik3
entah pnyakit ape laa yang mnyerang aku..

wake up2 leya..sem 3 ni struggle...bnyak subjek 3 jam kredit..
mampus ko lau dpt 3 pointer ke bawah..
alamat big papa ko membebel spanjang bulan kang..
tp lau dpt dekan lagi masyuk beb..
dpt pesona sebijik..huh!! mempersonakan btol..
cayang papa n mama aku..
huhu pandai dorang umpan pnyakit ma aku ni..
jgn slh paham eh..kluarga aku bkn nye loaded pun..
parents aku byr kan kereta tu smpai aku abis blaja je..
lps tu kau byr laa sndri..
huhu lemak ayam laa nak suh bayar full
botak kpale pak aku kang..huhuhuhu..

berbalik kpd pnyakit "ma" aku td..
tau ke "ma" tu ape...
huhuhuhu
"ma" tu maksudnya malas..hehehe sje je gne bhs ringkas n
sukar difahami..
sekarang aku tgh cuba sdaya upaya menentang virus "ma"
drpd virus tu menular lagi teruk..

caranya mcm ne..
nak tau..huhuhu gne lah antibodi "RA"..
antibodi ni..x dpt kat kedai2 n stokis2 berhampiran tau...
de ade secara smulajadi dalam diri kita..
cuma kita je yang kena paksa saraf2 neuron kte
spya merembeskan antibodi "RA" ni..
tau tak "RA" tu ape..huhuhuhu
simple je.."RA" tu maksud nya.. rajin..
sikap rajin ni..x kan jd..lau kte x pakse dri kita mnjadi rajin..
macam tu jugak lah aku..
kalau nak di ikutkan malas..
dah lme aku di bar drpd mngambil peperiksaan..
sape yg susah??aku gak..

so,moral of value...
buang laa pnyakit "MA" tu..gantikang dengan antibodi "RA"
itupun lau nak hidup ni berjaya la..
lau x nak..teruskan lah hidup dlm kepompong..
truskan lah bergantung pd tongkat..
tnpa cuba utk berjalan..sekian sje dr profesor leya farikha..hek3..
brangan je lbey..kikikikii

mood berangan
leya farikha..
lps balik kuliah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget