rakan-rakan bloggers

Monday, June 22, 2009

pendapat aku...

sem nie ak banyak belajar tentang perkahwinan....huhu seram gak..mcm dah dekat je aku rase..
macam2 kes aku dah jumpa..terlafas talak..ckp kne rasuk laa..sbb isteri x lawa cerai berai la..
mcm2 hal..pasal bnda yg remeh temeh pun leh cerai...kadang2 ak terfikir..ape erti nya mereka berumah tangga...dan kemana kasih sayang yang dorang semai slama nie..
ntah la..makin lame aku blajar,makin aku tak faham ngan perangai manusia ni..
yang suami..lebih suka menghabis kan masa bersama kereta..
drpd bersama isteri..yang si isteri plak..lbih ske membelek bunga n koleksi peribadi..
drpd melayan suami..mane pergi nya sunah rasul dan ajaran ibu bapa..
sblm kahwin..sume nye macam syurga..aku hadap mke ko..ko hadap mke aku..tak rase bosan pun walau hari2 jumpa..sgala2 nya indah..tapi bila dah berkahwin..sgala memori bercinta tue..terkubur dan digantikan dgn perasaan x puas hati dan mnyesal..pnyesalan yang membawa kepada penderitaan hidup dan perasaan..anak2 mereka sisihkan..walaupun pd permulaan perkahwinan..anak itu umpama mercu kebahagian rumah tangga....sepanjang aku melaui hidup aku nih...macam2 perkara yang aku pernag jumpa..mak bapak bercerai,anak2 ntah kmane..mengharap dan mnumpang kasih sayang dr saudara mara..itu pun klu saudara sudi..
kalau tak..seolah2 hidup ni segan mati tak mahu lah..di usir kesana kmari..pernah kah dorang fikir kan kebahagiaan anak2..anak2 menderita disebab kan keegoan ibu bapa...
yang lagi menjengkel kan..ibu bapa bahagia disamping peganti baru..tapi anak2 tersiksa..denagn perangai ibu or bapa tiri dorang
x tengok lagi anak2 yang terbiar..ntah la..ape nak jadi ngan dunia skarang ni..manusia macam dah ktandusan prasaan sayang..macam robot yang x de prasaan..keegoan mnguasai segala2 nya...aku harap moga2 diri ini di jauh kan lah drpd sifat2 buruk yang boleh membawa kepada penderitaan orang lain..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget