rakan-rakan bloggers

Thursday, July 15, 2010

Warkah buat bakal suami

saya tau ,dah tercatat nama awk di luh mahfuz.sy pon tau nama sy pn da tercatat utk awk sejak azali lg.hanya allah yang tahu.x de sape antara kta yg tau kan?? sebab tu sy rasa x nak terlalu mrancang coz perancangan die 2 lebih baik dari segala2nya.Allah jd kan sy dari tulang rusuk awk..sy harap nanti awk jaga sy elok2..wlu pon rusuk itu bengkok,tapi dekat dihati awk utk disayangi dan dlindungi..

awk..
saya bukan sehebat saiditina khadijah,bukan sesuci dan sesetia saidatina aishah dan kasih sy juga tidak seteguh kasih zulaikha..Tp sy tringin sgt nak jd mcm merekahnya utk awk..sy sentiasa tnggu awk.bakal daddy utk anak2 saya,imam utk keluarga kita,pelengkap hidup sy,sy teringin nak dengar awk azankan anak2 kita nanti..mesti sy nangis masa 2..coz tuhan temukan jodoh sy dgn awk..

awk,
sape awk??yang mana 1??awk dah hadir dlm hidup sya??blm hadir?atau pernah bersama dan berpisah dgn sy..or awk yg paling rapat dgn sy skrg??sungguh sy x tahu n sy setia menunggu..hanya allah yg tahu coz pengetahuan dia meliputi seluruh alam.awk yg bernama bakal suami sy,sy mntak maaf coz sy sepatutnya mnjaga diri ni,jaga akhlak,jaga aurat n pelihara diri sy hanya utk awk..segala2nya utk awk.biar awk mnjadi lelaki 1st yg sentuh sy,yg mndengar sy ckp rindu n syg..tp awk..di dnia yg tanpa sempadan ni,kdg2 sy leka ..sy alpa..sy terpengaruh dgn segala mcm pengaruh sekeliling.sy tahu awk mesti iginkan wanita suci yang hatinya belum di isi dgn mana2 lelaki,yg dirinya belum pernah disentuh oleh mana2 lelaki walau dgn hujung jari..awk pernah x dgr lagu kita insan biasa??

"Andai dapat ku ulang semula
suatu zaman yang bernama remaja
akan terpelihara segala milik ku
hanya buat mu

Lautan mana  yg tidak bergelombang
bumi mana yang tidak ditimpa hujan.."


awk,
sory sgt2 coz awk bkn yg pertama yg bertakhta kat hati sy..sy dah tersalah bg cinta 2 utk org lain..sepatutnya its juz 4 u..special utk awk..dlm perjalanan sy nk mnuju ke puncak mahligai kta,sy tergelincir..kdg2 sy tercari2 mana awk..dtg la selamatkan sy dari rasa kecewa dgn mana2 lelaki..sy nak awk lindungi sy dari rasa kecewa dgn mana2 lelaki..sy nak awk lindungi sy..

awk..awk bkn lelaki 1st yg mkn,kuar dan jalan2 dgn sy..sy lalai n leka dgn org lain.sepatutnya awk org 1st yg wat semua tu dgn sy..syawk yg bernama bakal pembimbing sy,sy x mengharapkan kesempurnaan dari awk..coz x de manusia yang sempurna n x pernah wat silap..sy x m'harapkan rupa paras yg menawan,harta bertimbun..biarla ianya sederhana.awk tau x beratnya tanggung jawab awk nanti..sy kesian kat awk..sy x nak awk menanggung dosa sy sdg kan beban utk diri awk sendiri dah cukup berat..awk,klau awk sedar semua tu msti dari awl awk akn pesan kat sy,jaga diri,jaga tingka laku,jaga aurat coz awk x nak dihumban ke neraka hanya kerana dosa sy n anak2 yg terpaksa awk tanggung

kdg2 sy tringin nak up 2 date..nak pkai cntik2..tp yg terlintas kat hati sy..biarla smua sy pkai utk awk nnti.hnya utk awk..sy rindu n nak sgt rasa kejujuran n kesetiaan dari awk..sy ingin sgt semua tu sbb sy x pnh dpt semua tu dari lelaki lain..semuanya hanya ingin m'ambil kesempatan di atas kesabaran ni.sy nk awk jd kan sy satu2 nya pelengkap hidup awk..awk,kterlaluan ke permintaan sy klu sy impikan rumah tangga yg bahagia di samping awk n anak2 kita nnti..sy nak jaga btl2..sy x nak ank2 kita nnti lalai n terabai,kurang kasih syg..sy nak peruntuk kan masa utk awk n mereka..sy nk sentiasa ada masa utk keluarga..tak sanggup sy nk tngok ank2 yg msih kecil dringgalkan sehari suntuk dengan org gaji.mereka masih dahagakan kasih syg kita..sy nak bila awk sibuk,sy ada menggantikan tempat awk kat rumah..biar penat,tp sy yg uruskan sendiri rumah tangga kita..

awk tau tak keluarga yg bahagia tu selalunya bermula dengan hubungan yg suci..camne kita nk dpt kan kebahagian itu kalau dr awl dh dcemari dgn dosa n noda,titik hitam n segala benda kemaksiatan..bakal suamiku..dekatilah aku dgn cara yg baik,penuh hikmah.jauhi lah benda2 yg lagha yg mngkin pernah kita lalui sebelum kita ditemukan..

awk,
yg lepas biar lh lepas..sy sedia terima walau ape pun sejarah awk..sape tahu mngkin dosa yg sy lakukan lbih besar dari dosa yg dah awk lakukan..kerana itulah lumrah alam..pelengkap hidup manusia.tak siapa terlepas dari melakukan kesilapan..biralah itu mnjadi lipatan sejarah..sy sabar menanti.
.............................................................................................bakal isterimu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Miss Nuffnang

There was an error in this gadget